خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع خبر داد؛

جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید شناسایی و معرفی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۷۶۰

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع از شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی الهیار ترکمن در خصوص شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه‌ی معلمی در زیست‌بوم جدید اظهار کرد: معلمان و مربیان از ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند و همواره نقش بی‌بدیلی در آموزش‌وپرورش کیفی ایفا می‌نمایند. در یک سال گذشته با تأثیر همه‌جانبه پاندمی ویروس کرونا بر سبک زندگی مردم و

تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، رسالت مدرسه، معلمان و مربیان از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار شده است. به‌طوری‌که با ایثارگری و جهاد آموزشی جلوه‌های ویژه‌ای از معلمی را به نمایش گذاشته‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه یکی از رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور که در شهریورماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری توجه به شأن و منزلت معلمان و معرفی کارهای ارزشمند و هنرمندانه معلمان به جامعه را از وظایف آحاد جامعه به‌ویژه آموزش‌وپرورش و صداوسیما برشمردند و خواستار فرهنگ‌سازی برای ارتقاء شأن و منزلت معلمان شدند. لذا تصمیم گرفتیم تا نسبت به شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک و اجرا نماییم تا با شناسایی معلمان فعال و تأثیرگذار در زیست‌بوم جدید و معرفی آنان به جامعه و انتقال تجربیات نابشان به سایر مربیان و معلمان ضمن معرفی الگوهای عملی به آنان، در مسیر ارتقاء اثربخشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی گام برداریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در خصوص مشمولان این برنامه سراسری گفت: این برنامه کلیه معلمان شاغل در تمامی مدارس کشور (دولتی، غیردولتی) حتی مدارس خارج از کشور را در تمامی دوره‌های تحصیلی شامل می‌شود.

وی افزود: تمامی مراحل این برنامه از طریق سامانه‌ی Ltms. medu. ir به‌صورت الکترونیکی متمرکز و با هدایت و نظارت دبیرخانه ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم در سطح کشور اجرا می‌شود.

در این برنامه فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و حتی خارج از وظایف اصلی معلمان در محدوده جغرافیایی خود و با امکانات در دسترس موردتوجه و ارزیابی قرار می‌گیرد.

الهیار ترکمن در زمینه نحوه شناسایی جلوه‌های ویژه معلمی گفت: شناسایی چهره‌ها و جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید با مؤلفه‌ها و شاخص‌های کیفی و منعطف در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور انجام می‌گیرد. در مدارس تیم‌هایی متشکل از مدیر، معاونان و نماینده معلمان مدرسه امر شناسایی معلمان را بر عهده‌دارند در سطوح منطقه و استان و کشور نیز تیم‌ها داوری تخصصی برای هر دوره‌ی تحصیلی با حضور معلمان و مدیران توانمند و موفق در شرایط آموزشی و تربیتی جاری تشکیل و امر ارزیابی و شناسایی انجام می‌پذیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش از یک اقدام ویژه در این برنامه نیز خبر داد و گفت: در این برنامهکیفی و اثرگذار، دانش آموزان نیز با شرکت در یک نظرسنجی در سامانه ltms. medu. ir، باهدف معرفی محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین معلمان خود در شرایط کنونی، مشارکت خواهند داشت.

الهیار ترکمن گفت: طی مراسم نمادین هفته معلم از چهره‌های موفق و جلوه‌های ویژه معلمی شناسایی‌شده در هر مرحله، تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز