خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

امکان تامین برخی داروهای جانبازان شیمیایی به دلیل تحریم‌ها وجود ندارد/ هیچ تفاوتی بین شهدای فاطمیون، محور مقاومت و مدافع حرم در ارائه خدمات نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۶۲۷

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: متاسفانه برخی از داروهای جانبازانی که دارای شرایط حاد هستند را تحریم کرده‌اند و امکان دریافت این داروها در ایران نیست.

«سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تحت پوشش قرار گرفتن شهدای مدافع حرم در بنیاد شهید گفت: همه شهدای فاطمیون و همه شهدای محور مقاومت و مدافع حرم براساس قانون جامع ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید هستند و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد و همه آنها از خدمات بنیاد شهید برخودار خواهند شد.

وی همچنین درباره سازمان‌های وابسته به بنیاد شهید و بنگاه‌های اقتصادی گفت: در این زمینه اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته و یک دستورالعملی با مجموعه اقتصادی تنظیم شده است تا بخشی از ظرفیت این بنگاه‌ها در خدمت جامعه هدف بنیاد شهید قرار بگیرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: همچنین درباره طرح‌هایی که در سازمان اقتصادی کوثر انجام می‌شود مقرر شده است اگر قابل واگذاری به جامعه هدف هستند آنها را به متقاضیان واگذار کنیم و از ظرفیت تسهیلات بانکی که در بودجه سال آینده مقرر شده است برای سرعت‌دهی برای انجام این طرح‌ها استفاده کنیم.

اوحدی همچنین درباره ایثارگرانی که در ایام کرونا اشتغال آنها با مشکل و آسیب مواجه شده است، تصریح کرد: قطعا یکی از وظایف ما در کنار تسهیلاتی که دولت برای اقشار آسیب دیده از کرونا قائل شده است رسیدگی به این افراد است این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر استانی بنیاد و طرح مشکلات‌شان از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

وی ادامه داد: یک الی دو طرح از مشاغل ایثارگران در جنوب کشور به دلیل شرایط کرونا با مشکل مواجه شده بودند که این افراد به دفاتر استانی مراجعه کرده و از طریق تمدید تسهیلات و استمهال وام‌های بانکی به این افراد توانسته‌ایم کمک کنیم.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران همچنین درباره مشکلات دارویی جانبازان شیمیایی گفت: دنیای استکبار علیرغم همه شعارهایی که در زمینه حقوق بشر می‌دهند اما متاسفانه برخی از داروهای جانبازانی که دارای شرایط حاد هستند را تحریم کرده‌اند و امکان دریافت این داروها در ایران نیست.

وی ادامه داد: اما وزارت بهداشت و درمان با هماهنگی سازمان غذا و دارو در زمینه تامین داروهای لازم برای جانبازان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا مشکلی در این زمینه نداشته‌ باشیم. اگرچه که برخی کمبودهایی نیز وجود دارد.

اوحدی درباره پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت: تاکنون ۵۶ هزار پرونده کمیسیون پزشکی در ۱۸ استان طرح و مورد بررسی قرار گرفته است. تقریبا در زمینه پرونده‌هایی که اولویت‌دار هستند ما به روز هستیم و در هر استانی که تعداد پرونده‌ها به ۱۰۰ برسد این کمیسیون‌ها در آنجا برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افراد جانبازانی هستند که تعیین تکلیف نشده‌اند، ادامه داد: بخش عمده‌ای از این پرونده‌ها برای جانبازانی است که به دلیل کهولت سن و افزایش سن آثار وضعی بیماری‌شان بیشتر شده و درخواست مجدد برای بررسی پرونده شان را دارند که این اتفاق بسیار خوبی است و ما امیدواریم تا پایان سال بتوانیم حدود ۶۰ هزار پرونده را در این کمیسیون‌ها بررسی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز