خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در پیامی به اولین کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری‌های آزمایشگاهی عنوان کرد:

دسترسی به تجهیزات با فناوری بالا و داشتن آزمایشگاه‌های مجهز؛ زمینه‌ساز انجام پژوهش‌های فاخر و نافذ

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۶۰۲

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در پیامی به اولین کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری‌های آزمایشگاهی که روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، عنوان کرد: گسترش مرزهای دانش و انجام پژوهش‌های فاخر و نافذ که علاوه بر تربیت نیروی انسانی کارآمد و رقابتی در عرصه بین‌المللی، زمینه شکوفایی در کشور را فراهم نماید و مایه افتخار و احترام در عرصه جهانی برای جامعه علمی کشور باشد، با دسترسی به تجهیزات با فناوری بالا و داشتن آزمایشگاه‌های مجهز و به روز امکان‌پذیر است.

به گزارش ایلنا، در پیام منصور غلامی آمده است: آزمایشگاه‌ها که زادگاه علوم تجربی و نقطه تلاقی علم و عمل می‌باشند امروزه در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به جایگاه مهمی برای تثبیت فرایند یادگیری، پرسشگری، ظهور خلاقیت‌ها و شکوفایی تبدیل شده‌اند.

در ادامه این پیام می‌خوانیم: همچنین گسترش مرزهای دانش و انجام پژوهش‌های فاخر و نافذ که علاوه بر تربیت نیروی انسانی کارآمد و رقابتی در عرصه بین‌المللی، زمینه شکوفایی در کشور را فراهم نماید و مایه افتخار و احترام در عرصه جهانی برای جامعه علمی کشور باشد، با دسترسی به تجهیزات با فناوری بالا و داشتن آزمایشگاه‌های مجهز و به روز امکان‌پذیر است.

وزیر علوم در ادامه پیام خود آورده است: آزمایشگاه خوب و مجهز زمینه‌ساز تربیت پژوهشگران و متخصصینی با مرجعیت ملی و بین‌المللی است که در حوزه‌های مختلف زمینه‌های شکوفایی، توسعه و خلق ثروت را فراهم می‌آورند و در بسیاری از کشورهای پیشرفته، توسط دولت‌های خود به عنوان بازیگران اصلی در حوزه سیاست‌گذاری شناخته می‌شوند. این رویکرد سیاست‌گذاری که از آن به عنوان سیاستگذاری مبتنی بر علم و یا حکمرانی خوب یاد می‌شود سهم مهمی در صرفه‌جویی در وقت، کاهش هزینه‌ها و توسعه همه جانبه دارد.

در این پیام آمده است: کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری‌های آزمایشگاهی که به همت و ابتکار دانشگاه شیراز برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود رویداد مهم و کم‌نظیری در حوزه تجهیزات آموزشی و تحقیقاتی می‌باشد که استمرار آن در سال‌های آتی کمک موثری در راستای توسعه آزمایشگاه‌ها و زیرساخت پژوهشی کشور خواهد نمود. ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس امیدوارم این رویداد مهم، فرصت مناسب هم‌اندیشی برای رفع موانع و برنامه ریزی در راستای تجهیز مستمر و نگهداری تجهیزات دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها فراهم نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز