خبرگزاری کار ایران

مدرسه پرچمدار معماری یک منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۶۰۰

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مدرسه پرچمدار معماری یک منطقه است، گفت: مدرسه مهمترین نهادی است که می‌تواند بر سیمای شهری و تربیت جامعه تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایلنا، مهراله رخشانی‌مهر در نهمین همایش و نمایشگاه ملی و دومین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی - معماری ایرانی» که در مدرسه تاریخی دارالفنون تهران برگزار شد، اظهار کرد: معماری داستان گذشته، حال و آینده است و این حقیقت در واقع پاسخی به نهاد انسان در آراستن و افراشتن بناست.

وی ادامه داد: معماری تبلور یک لحظه فرهنگی است که بیانگر ارزش‌ها و سبک زندگی ماست و معماران در زمره پیشگامان حرکت تمدن‌ساز جوامع هستند؛ معماری، قابلیت دگرگونی اجتماعی را داراست و مدرسه پرچمدار معماری یک منطقه است.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه مدرسه یک نهاد اجتماعی است و مهم‌ترین محیطی است که می‌تواند بر تربیت و رشد لایه‌های مختلف جامعه تأثیرگذار باشد، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها به اهمیت طراحی فضاها براساس معیارهای دینی و ملی به نحوی که تحقق بخش مختصات «شهر اسلامی» و «حیات طیبه اسلامی» باشد تاکید کرده و فرموده‌اند: «معماری در رفتار فرهنگی جامعه تأثیر می‌گذارد و باید به معماری اصیل و با هویت خود توجه کنیم».

وی با اشاره به اینکه معماری مدرسه در سیمای هر شهر، نقشی تأثیرگذار دارد، افزود: مدرسه در ذهن دانش‌آموز و اجتماع یک الگوی ارزشی است؛ مدرسه عنصری است که در شهر و روستا بنا می‌شود و اگر درست و اصولی باشد، حس تعلق به مکان را در افراد جامعه نهادینه خواهد کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با توجه به کاهش آمار مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی از ۳۰ درصد به ۱۹.۵ درصد، کاهش شدید دغدغه ما در استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس، حذف مدارس خشت و گلی و تکمیل بخش قابل‌توجهی از پروژه‌های نیمه تمام؛ مساله اصلی امروز ما مدارس عشایری است که یکی از محورهای این همایش نیز می‌باشد.

وی اضافه کرد: مدارس عشایری با جعیت دانش آموزی پایین و متغیر در طول سال‌تحصیلی که درحال حاضر و در راستای توسعه عدالت آموزشی از کانکس و مدارس سنگی و مصالح مرسوم آن مناطق برای آن‌ها استفاده می‌کنیم دغدغه ماست. اما همانطور که استانداردهای ما در سایر حوزه‌ها ارتقا یافته، انتظار داریم در حیطه مدارس عشایری نیز استانداردهای مطلوب را داشته باشیم که از دانشگاهیان و صاحبنظران دعوت می‌کنیم که راهکارها و ایده‌های خود را در این مورد مطرح نمایند تابتوانیم به یک تصمیم درست برسیم چه بسا نتایج مطالعات نشان دهد کانکس بهترین وسیله برای این مناطق باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز