خبرگزاری کار ایران

عباس پاشا:

شناسایی گلوگاه‌های فساد در سازمان‌های تابعه استانداری تهران/ مقابله با فساد نظام‌مند می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۵۷۸

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با اشاره به لزوم مقابله با فساد از شناسایی ۱۸ گلوگاه فساد در سازمان های تابعه استانداری تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ غلامرضا عباس پاشا در جلسه کارگروه توسعه مدیریت که با حضور پهبد پورشبانان مشاور استاندار تهران و سایر مسئولان برگزار شد با اشاره به لزوم مقابله با فساد اظهار داشت: احصا گلوگاه های فساد در سازمان های تابعه استانداری تهران در دستورکار قرار گرفته تا با شناسایی دقیق آنها امکان مقابله و ارائه راهکارها برای رفع این موانع فراهم شود.

وی با اشاره به شناسایی ۱۸ گلوگاه فساد افزود: از جمله این موارد می توان به کمیسیون ماده صد شهرداری ها به جهت عدم اجرای دقیق قوانین و مقررات در سطح کمیسیون و اعمال نفوذ احتمالی در روند تصمیم گیری با انگیزه تبدیل آرا قلع و قمع به جریمه اشاره کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران عنوان کرد: کمیسون ماده ۹۹ نیز به جهت عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات، اعمال نفوذ و برخورد جدی با تخلفات و صدور مجوزهای مغایر با قانون، عدم نظارت فنی بر طرح های و پروژه های عمرانی روستایی توسط ناظرین، دخالت در عزل و نصب کارکنان شهرداری ها و دهیاری‌ها، عدم رعایت قانون ممنوعیت دوشغله ها و بکارگیری بازنشستگان و غیره از دیگر موارد قابل ذکر به عنوان گلوگاه فساد می باشد.

عباس پاشا سپس گفت: با توجه به شناسایی صورت گرفته کلیه دهیاران، بخشداران، فرمانداران و معاونین استاندار مکلف هستند تا نقاط آسیب پذیر را به نقاط قوت تبدیل کنند، همچنین با توجه به اولویت اقدامات پیشگیرانه تمهیدات لازم اتخاذ شود و بالابردن سطح آگاهی دریافت کنندگان خدمات و حقوق شهروندی در دستورکار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شفاف سازی وبه کارگیری تکنولوژی اطلاعات در روند بروکراسی اداری ضروری است؛ به علاوه توانمندسازی نیروهای انسانی به ویژه در نقاط آسیب پذیر نسبت به اشرافیت به قوانین و مقررات حائز اهمیت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با اشاره به ضرورت انتصاب مبتنی بر شایسته سالاری ادامه داد: نظارت و کنترل اثربخش بر موارد احصا شده و ارائه گزارش فصلی و ارزیابی اقدامات انجام شده برای رفع گلوگاه های فساد نیز پیگیری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز