خبرگزاری کار ایران

مردم را به سیاه و سفید و خاکستری تقسیم نکنیم/ به مردم با هر گرایش و سلیقه‌ای خدمت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۴۹۹

رئیس مجلس گفت: مردم را به سیاه و سفید و خاکستری تقسیم نکنیم، مردم همه عزیز هستند و باید به همه آنها با هر گرایش و سلیقه‌ای که هستند خدمت کنیم چرا که شهروند جمهوری اسلامی هستند. مسئولیت پذیری یعنی همین، باور به مکتب اهل بیت و فرهنگ قرآنی و باید تلاش کنیم که در مجموعه هلال احمر دغدغه‌های عزیزان این باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قالیباف در مراسم اختتامیه جشنواره «رفیق خوشبخت ما» گفت: روی سخنم با جوانان و نوجوانان عزیز است، به عنوان یک ایرانی و کسی که خود را مدیون فرهنگ امام راحل، بسیج و مدیون انقلاب اسلامی می دانم، به عنوان یک راوی مطالبی را از مسیر این چهل ساله برای شما بازگو می‌کنم تا شما جوانان بدانید در چه مقطعی ایستاده اید و چگونه می توانید آینده  خود و کشور را در چنین سازمان های مردم نهادهای رقم بزنید. 

او ادامه داد: هر سازمان مردم نهادی که در ذات خود پاکیزگی و خدمتگزاری داشته باشد معنای آن محلی برای تربیت، علم آموزی و مهارت آموزی و در حقیقت محلی برای رشد و خلاقیت و توانمندی است، این را باید به درستی بفهمیم و ‌قدردان آن باشیم.

قالیباف ادامه داد: من پیش از انقلاب در محیط برخورداری زندگی نمی کردم، اولین موضوعی که پیش از انقلاب در من اثر گذاشت  زلزله طبس  در سال ۵۷ بود، زمانی  که از مشهد به آن جا رفتم و نقطه عطف تغییر در باورهای من شکل گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای جوان ما نیروهای فطرتا پاکیزه و پرتلاش هستند که به سوی خدمت به نیازمندان در حوزه‌های مختلف حرکت می کنند، ادامه داد: و این فرصت بزرگی است، امروز سازمان های مردم نهاد همچون بسیج، سازمان جوانان هلال احمر در حقیقت تبلور حضور سازمان یافته و مسئولیت پذیر یک جامعه و یک ملت هستند، پیشاهنگ های این حرکتهای مردمی هستند و برای همه امور پیشتاز هستند.

قالیباف افزود: اگر به پیروزی انقلاب اسلامی نگاه کنیم، سه عنصر ما را به پیروزی رسانده باشد، یکی خداباوری است، به این معنا که هر کجا و هر شرایطی به سنت های الهی پایبند باشیم، این سنت ها قابل تغییر نیستند و تبصره ای ندارد، ما باید در زندگی و در این سازمان های مردم نهاد به این موضوع باور داشته باشیم، اگر به این مهم باور داشته باشیم پس تسلیم هیچگونه ظلمی نمی شویم و کسی هم ظلمی نمی کند و انسان دوستی در ذهن ما جاودان خواهد بود.

او ادامه داد: مورد بعدی ایمان به اراده و تلاش است و  باید به اراده و تلاش خودمان ایمان داشته باشیم، سخن امام (ره) مبنی براینکه ما می توانیم باید در تمام عرصه ها مورد توجه ما باشد، تا هیچ گاه فشار دشمن با هر قدرتی هم که باشد ما را باز نگه ندارد، خداوند وعده داده است در جایی که ما مقاومت کنیم و در هر سختی که باشد قطعا اگر در راه او بایستیم پیروزی برای ما خواهد بود، ویژگی سوم این است که کار را با مردم انجام دهیم، یکی از گمگشته ترین موارد این است که همه دولت ها می خواهند همه کارها را خود در دست بچیرند و  مهم هم نیست که امور را درست انجام دهند یا خیر، هر مشکلی به دست مردم حل می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر انسان موثری از متن مردم حرکت کرده است و با صرف آموزش و تحصیل به جایی نمی‌رسیم، شایسته سالاری و شایسته‌پروری در نهادهای مردمی رخ می‌دهد نه در نظام‌های اداری و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، اگر انقلاب در مقابل این همه دشمن به پیروزی رسید با تکیه بر سنت های الهی مردم باوری و ایمان به خود بود.

قالیباف گفت:  دفاع مقدس با این باورها متحول شد. باید زندگی شهید سلیمانی را مطالعه کنیم تا بتوانیم در جمعیت هلال احمر به این حرکت‌های مردم نهاد متکی باشیم یعنی از یک سو خلاقیت، مهارت‌آموزی و روحیه خدمتگزاری در محیط پاکیزه و از سوی دیگر امدادرسانی در شرایط سخت مورد توجه باشد و قدر آن را  بدانیم.

او ادامه داد: در ابتدای انقلاب جهاد سازندگی به عنوان یک نهاد انقلابی، بسیج و سپاه با همین نگاه شکل گرفتند، هلال احمر و سازمان جوانان آن باید با همین باور فعالیت کند تا بتوانیم مثل پیروزی انقلاب قدم های مهمی برداریم.

قالیباف با بیان اینکه پیش از آغاز جنگ همه تشکل‌ها مثل بسیج جهاد سازندگی در روستاها در سازندگی فعال بودند گفت: در دفاع مقدس هم با محوریت بسیج قدم های موثری برداشته شد، ما پیروزی در جنگ را مدیون حضور سازمان یافته بسیج بودیم پس سازمان هلال احمر نیز با همین نگاه فعالیت کند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم را به سیاه و سفید و خاکستری تقسیم نکنیم، مردم همه عزیز هستند و باید به همه آنها  با هر گرایش و سلیقه‌ای که هستند خدمت کنیم چرا که شهروند جمهوری اسلامی هستند. مسئولیت‌پذیری یعنی همین، باور به مکتب اهل بیت و فرهنگ قرآنی و باید تلاش کنیم که در مجموعه هلال احمر دغدغه‌های عزیزان این باشد که روز به روز اعتماد مردم را به این سازمان حفظ کنیم و ارتقا دهیم چراکه هیچ سرمایه اجتماعی مهم تر از اعتماد مردم نیست،با مردم کار کردن  یعنی اعتماد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز