خبرگزاری کار ایران

اعلام وضعیت ویژه در استان خوزستان/برگزاری مانور دو هفته‌ای طرح شهید سلیمانی در شب عید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۴۶۶

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با ویژه خواندن وضعیت خوزستان گفت: از امروز نیز وضعیت خوزستان را ویژه اعلام کرده‌ایم؛ ویژه از این منظر که همه دستگاه‌های عضو قرارگاه باید ظرفیت‌ها و امکانات خود را به سمت خوزستان سرازیر کنند. استان خوزستان نباید هیچ کمبود و مشکلی در حوزه درمانی و دیگر حوزه‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه قرارگاه مقابله با بیماری کرونا که عصر امروز برگزار شد، گفت: گزارشی در خصوص روند بیماری در کل کشور ارائه شد که به حمدالله به جز خوزستان در سایر استان ها روند ثابت کاهشی را شاهد هستیم که نشان از تلاش وزارت بهداشت و همه دستگاه های معین دارد.

وی ادامه داد: مردم از نوروز سال ۹۸ درگیر مسائل سیل شدند و نتوانستند عیدشان را برگزارکنند در سال ۹۹  و نوروز آن درگیر مسائل کرونا شده و یکسال است که درگیر این بیماری هستند و با مشکلات و مسائل اقتصادی و اجتماعی مواجه شده‌اند. البته همیشه همراه ما بوده‌اند و هر چه می‌توانیم باید از مردم قدردان باشیم چراکه همراهی مردم کلید موفقیت است.

وی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان خوزستان ادامه داد: اقدامات خوبی در خوزستان در ظرف یکی الی دو هفته اخیر انجام شده و رعایت پروتکل‌ها از ۲۵ درصد به ۸۰ درصد رسیده است. همچنین رعایت محدودیت‌های بین شهری و بین استانی به شدت اجرا می‌شود. مغازه‌داران ما در خوزستان بیشترین همراهی را دارند تقاضاهایی را نیز از نظر تسهیل وتقسیط وام‌‌ها داشته‌اند.

وزیر کشور با اشاره وضعیت مرزها در استان خوزستان گفت: مرزها در خوزستان کاملا بسته است ایرانی‌هایی که به عراق رفته‌ بودند در هنگام بازگشت با شرایط خاص تست می‌شوند. افرادی که تست آنها مثبت‌ها باشد به بیمارستان هدایت و یا قرنطینه می‌شوند از مردم می‌خواهیم در این زمینه همکاری لازم را با نیروهای وزارت بهداشت داشته باشند.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: به دنبال بسته شدن مرزها در استان خوزستان ورود از استان‌های همجوار مانند ایلام، کرمانشاه و کردستان صورت می‌گرفت که مقرر شد در این ۴ استان نیز محدودیت‌ها اعمال شود.

وی با اشاره به اخذ تست روزانه کرونا تصریح کرد: وزارت بهداشت روزانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ تست انجام می‌دهند همچنین ردیابی و رهگیری بیماران به صورت جدی انجام می‌شود. همچنین در این جلسه مقرر شد نیروهای مسلح همه امکانات بهداشتی را در اختیار قرار دهند. از امروز نیز وضعیت خوزستان را ویژه اعلام کرده‌ایم؛ ویژه از این منظر که همه دستگاه‌های عضو قرارگاه باید ظرفیت‌ها و امکانات خود را به سمت خوزستان سرازیر کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: استان خوزستان نباید هیچ کمبود و مشکلی در حوزه درمانی و دیگر حوزه‌ها داشته باشد در صورت لزوم نیز در ایجاد و احداث بیمارستان‌ها اولویت خاصی را قائل می‌شویم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به فرارسیدن نوروز گفت: با توجه به نزدیکی نوروز مقرر شد بسیج در طرح شهید سلیمانی مانور دو هفته‌ای در سراسر کشور برگزار کند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تست در این طرح انحجام شود که اولویت این مانور نیز در استان خوزستان است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط مستقیم با خوزستان داشتیم و مسائل خوزستان بررسی شد و تصمیمات خوبی گرفته شد امیدواریم با مجموعه تصمیمات قرارگاه و پیگیری های بعمل می‌آید شاهد کاهش بیماری باشیم چراکه ما به مردم خوزستان مدیون هستیم. در سه سال گذشته سیل بسیار بزرگی در خوزستان داشتیم و ۶ ماه آثار آن سیل در خوزستان باقی ماند. همچنین در سال ۹۹ با توجه به وضعیت کرونا مسافرت کاهش پیدا کرد و امیدواریم با کمک مردم و کسبه و مسئولان استانی و ملی به زودی روند بیماری را به مرحله عادی و ایمنی لازم برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز