خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری تهران اعلام کرد:

امضای یک تفاهم‌نامه برای گنجاندن شرط داوری در قراردادها

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۳۲۷

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران از گنجانده شدن شرط داوری در عقود و قراردادهای تنظیمی میان موسسات حقوقی و مردم خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، علی دیزجی معاون قضایی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران با رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مؤسسات حقوقی تهران بزرگ، طی تفاهم نامه‌ای بر درج موضوع داوری در عقود و قراردادهای تنظیمی فی مابین مؤسسات حقوقی و مردم توافق کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه دعاوی ناشی از قراردادهای تنظیمی فی مابین مؤسسات حقوقی و مردم، توسط داوران منتخب رسیدگی و رأی مقتضی صادر می‌شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری تهران عنوان کرد: این اقدام با هدف کاهش مراجعه مردم به مراجع قضایی و تسریع در حل و فصل اختلافات و توسعه نهاد داوری صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، علت این اقدام از جانب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، پیشگیری از وقوع منازعات و اختلافات و دعاوی فی مابین مؤسسات حقوقی و شهروندان است.

در بند الف ماده ۱۱۶ قانون برنامه ششم توسعه، در راستای کاهش مراجعه مردم به مراجع قضایی و تسریع در حل و فصل اختلافات، ایجاد و توسعه نهاد داوری تکلیف شده و در سند تحول قضایی مصوب ریاست قوه قضاییه توسعه روش‌های جایگزین رسیدگی قضایی و ارتقاء و سامان دهی نظام داوری گنجانده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز