خبرگزاری کار ایران

افزایش سهم مصارف حوزه حمل و نقل در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۲۶۸

اعضای شورای شهر تهران به افزایش ۲.۱ درصدی بودجه حوزه حمل و نقل شهرداری تهران رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان بررسی بخش مصارف بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران، سهم حوزه حمل ونقل مورد بررسی قرار گرفت. 

سید حسن رسول درباره سهم حوزه حمل و نقل و عمران از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت: ۱۸ هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان سهم حوزه حمل و نقل و عمران و ترافیک است که معادل ۳۸.۷ درصد کل بودجه ۱۴۰۰ است. 

رسولی ادامه داد: سال ۱۳۹۹ سهم حوزه حمل و نقل و ترافیک ۱۱ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان بود که در بودجه ۱۴۰۰ به نزدیک ۱۹ هزار میلیارد تومان رسیده است. یعنی سهم این حوزه از کل بودجه شهرداری تهران از ۳۶.۶ درصد به ۳۸.۷ درصد افزایش و نزدیک ۲ درصد افزایش پیدا کرده است. 

خزانه دار شورای شهر با بیان اینکه در تهران نزدیک ۹ میلیون نفر جمعیت ثابت و نزدیک ۶ میلیون نفر جمعیت شناور داریم که محل کارشان در تهران است گفت: این افراد به دلیل وضعیت معیشتی در مناطق اقماری اسکان یافته‌اند و حداقل ۴۰۰ هزار خودرو از اطراف وارد تهران می‌شوند و و باعث افزایش آلودگی، ترافیک و… می‌شود. 

رسولی با تاکید بر اینکه اقتضای مدیریت هوشمند حمل و نقل است که شبکه حمل و نقل داخل شهر تهران با شبکه‌های خوشه‌ای حومه مرتبط شود افزود: در این صورت دو اتفاق مثبت به لحاظ حمل و نقلی می‌افتد. ما هر چه بتوانیم حمل و نقل حومه را توسعه دهیم به نفع شهر است اما نباید هزینه آن را ما تامین کنیم.

او تاکید کرد: اگر دولت واقعا وارد عمل شود، فواید آن در حوزه حمل و نقل و آلودگی هوا برای هر دو جمعیت است. 

به گزارش ایلنا، در نهایت کلیات بودجه حوزه حمل و نقل عمران و ترافیک با ۲۰ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز