خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته امداد امام خمینی تاکید کرد:

ضرورت سرمایه‌گذاری برای مشاوره خانواده‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۲۵۳

رییس کمیته امداد امام خمینی بیان کرد: مراکز مشاوره‌ای می‌تواند خلاءهای زیادی را پر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی در آئین رونمایی و افتتاحیه مراکز ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی و ایجاد شبکه نیکوکاری اظهار داشت: ما در کمیته امداد نیاز به مشاوره برای ایتام و کسانی که از نعمت پدر و مادر محروم هستند داریم. مهم‌ترین کمک به این عزیزان در کنار مستمری، ارائه مشاوره است.

وی افزود: ایتام نیاز به دست یاریگر مشاوران دارند. خانواده کمیته امداد ۵ میلیون نفر عایله دارد و هر آنچه که یک کشور به آن نیاز دارد در کمیته امداد که همانند کشور کوچکی است هم به آن نیاز دارد. از جمله این نیازها فعالیت مشاوره درست است که تحول ایجاد می‌کند.

بختیاری گفت: مراکز مشاوره‌ای می‌تواند خلاءهای زیادی را پر کند. در این زمینه باید دقت لازم انجام شود، به عنوان مثال علوم انسانیِ قرآنی و همچنین حتی بیان یک حدیث و روایت از ائمه و پیامبر می‌تواند مسیر زندگی را متحول کند. امیدواریم این کاری که شروع شده با قوت ادامه پیدا کند و این اقدام را جزو کارهای حاشیه‌ای نمی‌دانیم بلکه جز متن و اصل کار ما است.

حسین انواری عضو هیات امنای کمیته امداد در این نشست خاطر نشان کرد: مشاوره از زمانی که انسان خلق شد وجود داشت و انسانی که خلق شد یک هدایت‌گر درونی به نام فطرت و یک هدایتگر بیرونی به نام پیامبران داشت. ما در کمیته امداد ترحم نمی‌کنیم بلکه تکریم می‌کنیم. در تکریم افراد را توانمند و نشاط را جاری می‌کنند ولی در ترحم دلمان برای آن شخص سوخته است.

وی افزود: در کمیته امداد مواردی داریم که کرامت‌ها لطمه خورده است و باید ترمیم شود. اگر ما برای شخصی حتی خانه بسازیم اما او خودش را حقیر بداند یعنی ما کاری نکرده‌ایم. مشاوره فردی هم زمانبر است و هم هزینه بالایی دارد، از این رو ما باید در کمیته امداد یک سرمایه گذاری برای مشاوره‌های گروهی کنیم.

انوری گفت: وقتی مشاوره را به یک عنصر در خانواده می‌دهیم ولی به کل خانواده نمی‌دهیم این خودش موجب یک بحران خواهد شد بنابراین سرمایه گذاری مشاوره باید در اتصال حلقه‌های داخلی یک خانواده باشد. نکته دیگر این است که ما خودمان نیاز به تجهیز شدن داریم و اگر صلاحیت‌های لازم را برای مشاوره نداشته باشیم نباید مشاوره بدهیم. به همین خاطر تیم مشاوره حتما نیاز به یک مشاور برتر دارند که او درگیر با مددجویان نباشد و مشکلات خود مددکاران را حل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابولفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این برنامه گفت: امروز ما در استان تهران و در کشور حرکت بسیار خوبی را شاهد هستیم. طبق تحقیقات در مناطق ۲۰ و ۲۲ اصلی ترین مشکل‌شان موضوع مشاوره است و نیاز به این مراکز احساس می‌شود. در ادامه مراکز روانشناسی راه زندگی(رز) توسط پرپنچی برای استان تهران افتتاح شد. در کل از ۱۰ مرکز مشاوره‌ای راه زندگی (رز) در سراسر کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز