خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری انجام شد؛

تصویب سهم مصارف ۱۳.۳ درصدی خدمات شهری و ۴.۲ درصدی بحران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۲۲۲

اعضای شورای شهر تهران به سهم مصارف دو ردیف خدمات شهری و بحران شهرداری تهران در بودجه سال آینده رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان بررسی بخش مصارف بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران در صحن شورای شهر، مصارف بخش خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت. 

سید حسن رسولی ضمن قرائت گزارش کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در ماموریت خدمات شهری و ایمنی و بحران دو ردیف دارد. در ردیف خدمات شهری ۶۴ هزار و ۴۷۰ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۱۸ ریال معادل ۱۳.۳ درصد از کل مصارف این حوزه را شامل می‌شود. در بخش بحران دو میلیارد و ۴۶ میلیون تومان و معادل ۴.۲ درصد از کل بودجه است. 

محمد سالاری در واکنش به این گزارش گفت: تماس‌های متعددی از مناطق داشتیم که نگران بودند در تصمیم گیری‌های کمیسیون تلفیق اختیارات مناطق به سمت ستاد رفته است و این مساله را مطرح می‌کنند که شورای پنجم در سال آخر چگونه استراتژی خود را تغییر می‌دهد چرا که قرار بود ستاد چابک شود. 

او ادامه داد: خانم نوری توضیح دادند که بحث کاهش مصارفی شکل گرفت که رقم قابل توجهی بوده و در موضوعی چون طرح جامع پسماند که در ستاد هم باید انجام شود نمی‌توانیم این کاهش را اعمال کنیم و در ماموریت‌های خردی همچون رفت و روب اعمال شد. اینکه این رقم از مناطق به سازمان پسماند پردخت شود اشتباه است. 

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران دراین باره گفت: این عدد ۲۷۵ میلیارد باید از ردیف‌هایی کسر شود تا ۱۵۷۷ میلیارد تامین شود. اینکه ۵۰ میلیارد به رفت و روب در ستاد اضافه شد به این دلیل است که ستاد باید این مبلغ را داشته باشد. چرا که در صورت پیش آمد بحران‌ها و مشکلات همواره ستاد است که مناطق را حمایت می‌کند. این مبلغ از مناطق نیامده است. معاونین باید در ستاد همیشه رقمی را داشته باشند که اگر مناطق با کمبود مواجه شدند بتوانند آن را به منطقه تزریق کنند. برای مثال در بحث برف روبی با بروز اتفاق این ستاد است که وارد عملیات می‌شود و کمک‌رسانی می‌کند. 

در مجموع بخشی از این مقدار را از مناطق کسر کردیم که در بازنگری مجدد ۸۰ میلیارد را به مناطق باز گرداندیم و ۴۰ میلیارد از منطقه کسر شده است.

به گزارش ایلنا، با رای موافق اعضای شورای شهر تهران سهم مصارف خدمات شهری در بودجه سال آینده شهرداری تصویب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز