خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

تا حد زیادی در توقفِ چرخه شهرفروشی موفق بوده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۱۹۸

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: کمیسیون معماری و شهرسازی با همراهی حوزه معماری و شهرسازی شهرداری باعث توقف چرخه شهرفروشی شده است، البته نمی‌گوییم چرخه شهرفروشی را ابطال و متوقف کردیم اما تا حد زیادی در این زمینه موفق بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران که به بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری می‌پردازد در واکنش به صحبت‌های محمد جواد حق‌شناس مبنی بر تطهیر شهرفروشی در تهران گفت: مبانی که آقای حق‌شناس مطرح کردند به هیچ عنوان درست و صحیح و مبتنی بر داده‌ها و شاخص‌های قابل سنجش نیست. 

او ادامه داد: وقتی می‌گوییم بودجه انبساطی بسته شده است باید برای این نظر مجموعه‌ای از ادله و مستندات ارائه کنیم. بررسی‌های کمیسیون معماری و شهرسازی، کمیسیون برنامه و بودجه و شهرداری تهران نشان می‌دهد بودجه ۱۴۰۰ به لحاظ قدرت خرید خدمات، مردم، پرداخت حقوق و مزایا حتی کمتر از بودجه سال ۱۳۹۰ است. تعجب می‌کنم از اینکه گفته می‌شود این بودجه انبساطی است. براساس کدام شاخص و داده این حرف‌ها زده می‌شود؟ 

سالاری افزود: بودجه به شدت انقباضی بسته شده است. کمیسیون معماری و شهرسازی با همراهی حوزه معماری و شهرسازی باعث توقف چرخه شهرفروشی شده، نمی‌گوییم چرخه شهرفروشی را ابطال و متوقف کردیم اما تا حد زیادی در آن موفق بودیم و به عنوان ابرپروژه و مهمترین دستاورد دوره پنجم است که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هم در آن نقش اساسی داشته است. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در ادامه گفت: مواردی که از سوی آقای حق‌شناس و نظری اعلام شد آیتم‌های عوارضی مانند عوارض مازاد تراکم، عوارض پیش آمدگی، عوارض تغییر کاربرد مربوط به صدور پروانه در چارچوب طرح تفصیلی است. درست است که مخالف بارگذاری انبوه فراتر از طرح تفصیلی هستیم اما به همان میزان نیز موافق دادن حقوق مردم در چارچوب طرح تفصیلی هستیم. 

سالاری ادامه داد: مخالف ساخت و ساز و نوسازی در شهر تهران نیستیم و این اقلیت که در عرصه عمومی شهر بارگذاری در چارچوب طرح تفصیلی انجام می‌دهند را می‌گویید عوارض دریافت نکنیم؟ آیا پیشینیان دریافت نمی‌کردند؟ چرا می‌گویید از مصادیق شهر فروشی است؟ اینها جزو دستاوردهای مهم شورای پنجم است. 

او تاکید کرد: برای اولین بار است که در شورای پنجم و در بودجه ۱۴۰۰ عمده منابع درآمدی صرف توجه به محلات، پروژه‌های محله‌ای و هوشمندسازی می‌شود که از دستاوردهای شورای پنجم و الگویی برای همه کلانشهرها و شهرهای کشور است که باعث توجه به چرخه باطل شهرفروشی و توجه عمومی به توسعه محلات و ارتقا کیفیت زندگی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز