خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده:

نیروهای سازمان ورزش، مترو و برج میلاد حقوق معوق طلب دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۱۷۴

عضو شورای شهر تهران با انتقاد به بی‌توجهی شهرداری به بخشنامه بهسازی وضعیت قرارداد نیروهای حجمی خواستار پرداخت حقوق معوق نیروهای پیمانکاری سازمان ورزش، مترو و برج میلاد و وضعیت قراردادی آن‌ها شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب‌زاده در دویست و هفتاد هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری که به صورت کتبی تقدیم هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران کرد، از بی‌توجهی مدیران شهرداری به بخشنامه بهسازی وضعیت قرارداد نیروهای حجمی انتقاد و خواستار توجه بیشتر شهردار تهران به پرداخت حقوق معوق نیروهای پیمانکاری سازمان ورزش، مترو و برج میلاد و وضعیت قراردادی آن‌ها شد. 

در متن تذکر وی آمده است: در سال ۱۳۹۴ و با تصمیم مدیران وقت شهرداری، نیروهای انتظامات سازمان‌های تابعه شهرداری نظیر سازمان ورزش و سازمان پسماند که تا آن زمان در قالب قرارداد مستقیم با سازمان‌های مربوطه همکاری می‌نمودند به این بهانه که قرار است تمامی آن‌ها در یگان حفاظت شهرداری تجمیع گردند، از قرارداد مستقیم خارج و به قرارداد نیروهای حجمی تبدیل گردیدند و هرسال وعده اصلاح قرارداد به آن‌ها داده می‌شود. این امر موجب گردیده برخی نیروهایی که حداقل ۱۵ سال سابقه همکاری با شهرداری تهران را دارند، در دریافت حقوق و مزایا با مشکل مواجه شده و به دلیل اینکه قرارداد آن‌ها هر سه ماه یکبار تمدید می‌گردد، دغدغه امنیت شغلی نیز پیدا کنند. 

حبیب زاده ادامه داد: به دلیل مراجعات و شکایات متعدد نیروهای حجمی از شرایط کاری، به منظور شناسایی و احصای مشکلات این نیروها جلسات متعددی با معاون وقت توسعه منابع انسانی برگزار که نتیجه آن ابلاغ بخشنامه «بهسازی وضعیت قرارداد نیروهای پیمانکاری حجمی موجود» در دی ماه سال ۹۷ به تمامی واحدهای زیرمجموعه شهرداری بود. نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه در کلیه واحدهای تابعه برعهده عالی‌ترین مقام واحدهایی که متقاضی انجام کار پیمانکاری می‌باشند، نهاده شد اما متاسفانه و با وجود گذشت دو سال از ابلاغ آن همچنان شاهد بی‌توجهی و حتی‌عدم اطلاع مدیران شهرداری از این بخشنامه هستیم. 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تبصره بند سه این بخشنامه که پیمانکاران را مکلف به توانایی تامین حداقل دو ماه پرداخت حقوق و دستمزد کارگران تحت پوشش می داند اضافه کرد: در صورت تایید صورت وضعیت و عدم پرداخت حقوق و دستمزد کارگران تحت پوشش پیمانکار در موعد مقرر ماهیانه، کارفرما از جانب پیمانکار مجاز می‌باشد حقوق و دستمزد کارگران تحت پوشش پیمانکاران را از محل صورت وضعیت‌های مالی تاییده شده ماهیانه و یا از محل تضامین حسن انجام کار پرداخت نماید. حال با این وجود شاهد هستیم که نیروهای برخی از شرکت‌های پیمانکاری در مترو، سازمان ورزش و برج میلاد بیش از دو ماه حقوق معوقه، عیدی و سنوات سال گذشته را طلب دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز