خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

قاچاقچیان چوب از "آمبولانس حمل جسد" و "یخچال حمل گوشت" استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۰۰۳

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، گفت: تشدید برخورد با قاچاقچیان حمل چوب باعث شده تا از حمل با کامیون، نیسان و تراکتور دست بردارند و به روش‌های جدید همچون استفاده از خودروهای سواری همراه خانواده، خودروهای یخچال حمل گوشت و حتی استفاده از آمبولانس‌های حمل جسد روی بیاورند.

«سرهنگ علی عباس‌نژاد» فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ترفند جدید قاچاقچیان چوپ، بیان کرد: در سال جاری قیمت چوب افزایش حدود ۱۰ برابری پیدا کرد، یعنی اگر قبلا یک مترمکعب چوب ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان بود، اما الان ۶ تا ۷ میلیون تومان شده است، بنابراین طبیعتا یکسری افراد متخلف و سودجو وسوسه می‌شوند تا این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: بنابراین قاچاق چوب نسبت به قبل افزایش قابل توجهی پیدا کرده و در همین راستا ما هم اقدامات حفاظتی‌مان را توسعه دادیم و برخوردها را شدیدتر کردیم.

عباس‌نژاد افزود: اما همین موضوع تشدید برخورد با قاچاقچیان حمل چوب باعث شد تا از حمل با کامیون، نیسان و تراکتور دست بردارند و به روش‌های جدید روی بیاورند.

وی بیان کرد: اکنون با روش‌های دیگر مثل استفاده از خودروهای سواری همراه خانواده، خودروهای یخچال حمل گوشت، اتوبوس و مینی‌بوس، حتی سه مورد هم در استان‌های فارس، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد داشتیم که با آمبولانس‌های حمل جنازه این کار را انجام می‌دادند که توسط همکاران ما متوقف شدند.

عباس نژاد با اشاره به اینکه بیشتر این افراد، از بومی‌های منطقه هستند، افزود: بیشتر این تخلف‌ها که در سطح استان هستند بارها با آنها برخورد شده، اما مجازاتی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود با جرمی که انجام می‌دهند متناسب نیست و باعث ایجاد تکرار جرم می‌شود.

او ادامه داد: این تغییر روش قاچاقچی‌ها نشان از حساسیت و برخورد بیش از قبل ما است که به این وضع روی آوردند و برخوردهای ما همچنان ادامه دارد.

عباس‌نژاد افزود: در ۱۰ ماهه اول امسال ۵ هزار و ۲۰۰ فقره تشکیل پرونده قضایی داشتیم و سه هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی حمل چوب قاچاق متوقف کردیم که این‌ها آمارهای بالایی است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: همچنین ۲۱۰ تن کشف زغال قاچاق داشتیم که نشان دهنده‌ی شدت برخوردهاست.

وی افزود: حوزه‌هایی که برای سال جدید تعیین می‌کنیم، از آنها عکس‌های هوایی با دستگاه‌های پیشرفته می‌گیریم که حتی اگر دو یا سه ماه قبل را بخواهیم کنترل کنیم عکس‌های آن موجود باشد، که همه‌ی اینها نشان از برنامه ریزی برای برخورد سخت‌تر با قاچاقچیان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز