خبرگزاری کار ایران

زالی:

برای سفرهای نوروزی شاید محدودیت‌های بیشتری اعمال کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۹۷۱

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا تهران با بیان اینکه برای سفرهای نوروزی شاید محدودیت‌های بیشتری اعمال کنیم گفت: ملاک ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت‎ها، آخرین تحلیل‌های آماری این ویروس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره سفرهای نوروزی گفت: در حال حاضر نسبت به روزهای گذشته در مراجعان سرپایی رشد مشاهده می شود و در حوزه بستری عادی و ویژه نسبت به هفته های قبل با ثبات مواجه هستیم. با توجه به شرایط کشور که سرشاخه هایی از جهش ویروس در نقاط مختلف یافت می شود باید بگوییم شرایط ناپایدار و شکننده است. لذا باید با ملاحظه و احتیاط بیشتری عمل کنیم.

وی با بیان اینکه سرعت انتقال ویروس جهش یافته بسیار زیاد است، ادامه داد: برای سفرهای نوروزی لازم است در شاخص ها بازنگری داشته باشیم و باید محدودیت های بیشتری اعمال کنیم. یکی از شاخص ها رعایت شیوه نامه های بهداشتی است همچنین مجموعه افرادی که به صورت سرپایی مراجعه می کنند و از سوی دیگر اگر در افراد تست مثبتی که بدون علامت هستند و در ردیابی ها شناسایی می شوند، تغییری مشاهده شود باید در رنگ بندی تغییراتی ایجاد شود و ستاد ملی مقابله با کرونا در برخی سنجش ها بازنگری هایی انجام دهد.

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در مورد سفرها نیز باید تحلیل مناسب تری داشته باشیم. شرایط این بیماری به گونه ای است که باید تحلیل ها به روز باشد و به صورت روزانه سنجش ها انجام شود. هر گونه تصمیم در مورد سفرها نیز معطوف به آخرین تحلیل ها باید باشد.

زالی با بیان اینکه  ملاک ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت‎ها، آخرین تحلیل‌های آماری این ویروس است، اضافه کرد: با توجه به اینکه با پدیده جدید جهش ویروس مواجه هستیم باید نگاهی جدی به این موضوع در تصمیم گیری ها داشته باشیم. بر همین اساس شاید لازم باشد پروتکل ها و محدودیت های بیشتری در نظر گرفته شود.

وقتی ویروس جهش یافته در کشور داریم مهمترین نگرانی ما در سفرهای نوروزی این است که ممکن است سویه های مقاوم در سفرهای بین شهری داشته باشیم و این اتفاقی بود که در برخی از کشورهای اروپایی اتفاق افتاد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز