خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

گسترش ویروس کرونا در خوزستان از طریق مدارس نبود/ ۲۲ هزار خانوار از تبلت دانش‌آموزی محرومند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۸۲۰

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان درباره آموزش حضوری دانش‌آموزان در این استان که اکنون وضعیت ۱۱ شهرستانش قرمز است، گفت: در مناطق آبی، پایه‌های اول و دوم به شکل گروه‌های ۵ نفره با رضایت و تمایل اولیا، می‌توانند به کلاس بیایند، رفع اشکال کنند و بروند. این طور نبود که دانش آموزی ناقل باشد و انتقال ویروس از طریق مدارس اتفاق بیفتد.

«کوروش مودت» مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت آموزش استان خوستان که اکنون در شرایط نامطلوب و قرمز قرار دارد، اظهار داشت: شیوه نامه‌ای که ستاد مقابله با کرونای استانی بر حسب رنگ بندی‌های خاص لحاظ می‌کند، تکلیف حضور دانش آموزان در مدارس را مشخص کرده است. از پیش مشخص شده بود که دانش آموزان، همکاران اداری، معلمان و… متناسب با چه رنگ‌بندی می‌توانند در مدرسه حضور داشته باشند. برخی نیروها به صورت یک سوم و برخی به شکل دو سوم بودند.

مودت ادامه داد: ما پیش‌تر در مناطق روستایی، عشایر و کم برخوردار که امکانات دسترسی به ابزارهای آموزشی را نداشتند و در وضعیت قرمز نبودند، آموزش را به شکل حضوری ادامه دادیم. البته وضعیت این مناطق سفید بود و به همین دلیل حضوری به کلاس رفتند. در مناطق زرد یا آبی همکاران ما حضوری می‌رفتند و دانش آموزان به سه گروه تقسیم شده بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: امکان ندارد که در مناطق پرخطر حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس را ببینیم. صرفا کادر اداری آموزشگاه‌ها و مدارس به صورت یک سوم هستند تا کار اداری افراد را انجام دهند و برنامه دانش آموزان دچار اختلال نشود.

وی اظهار داشت: اکثر مناطق زرد و آبی که عمده آن را مناطق عشایری تشکیل می‌دهند، تعداد دانش آموزان مدارس آن‌ها نهایتا به ۱۰ نفر می‌رسد که آن‌ها هم به صورت نوبت‌بندی شده و با فاصله مناسب آموزش می‌بینند.

مودت در پاسخ به این سوال که پیش از اینکه استان خوزستان به وضعیت قرمز تبدیل شود، چند درصد دانش آموزان از کلاس‌های حضوری استقبال کردند و بازگشایی مدارس چقدر می‌تواند در وضعیت فعلی استان خوزستان موثر بوده باشد؟ گفت: وزیر آموزش و پرورش از همان ابتدا نیز اظهار داشتند که اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد، یعنی آموزش و پرورش تحت هیچ شرایطی دانش آموزی را مجبور نکرد که در مدرسه باشد.

وی تصریح کرد: از پیش گفته شده کسانی که می‌خواهند از کیفیت آموزشی مطلوب‌تری برخوردار باشند و احساس می‌کنند به صورت حضوری می‌توانند آموزش بهتری دریافت کنند، می‌توانند به مدرسه بیایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان درباره آموزش حضوری دانش آموزان این استان که اکنون ۱۱ منطقه آن قرمز است، گفت: در مناطق آبی رنگ که خطری نبود، پایه‌های اول و دوم به شکل گروه‌های ۵ نفره با رضایت و تمایل اولیا می‌توانند به کلاس بیایند، رفع اشکال کنند و بروند. این طور نبود که دانش آموزی ناقل باشد و انتقال ویروس از طریق مدارس اتفاق بیفتد.

مودت اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که در مناطق شهری این یازده منطقه از جمله آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه که در وضعیت قرمز هستند، مدرسه زیر ۵۰ نفر نداریم که دانش آموزان در آن به صورت حضوری آموزش دیده باشند.

وی در پاسخ به این سوال که از استان خوزستان به عنوان استان محروم در زمینه‌ عدم دسترسی دانش آموزان به تبلت و گوشی اندروید نام برده شده، تاکنون چه کمکی به دانش آموزان این استان جهت تهیه ابزار آموزشی شده است؟ گفت: تاکنون بیش از هشت هزار تبلت به دانش آموزان خوزستانی از طریق خیرین و دستگاه‌هایی که در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی فعال بودند، اهدا شده‌اند، لازم به ذکر است که خوزستان رتبه اول اهدای تبلت را در کشور دارد.

مودت ادامه داد: در این میان یکسری تعهدات هم داده شده تا به مابقی دانش‌آموزان نیز رسیدگی شود، زیرا طبق بررسی‌ها ۳۰ هزار خانوار از تبلت دانش‌آموزی محروم بودند که به تعداد هشت هزار نفر از آن‌ها با همکاری کمیته امداد، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و آموزش و پرورش تبلت داده شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار داشت: تلاش شده یک برنامه ریزی مدون انجام شود، به اینصورت که اینطور نباشد که به یک خانواده دو تبلت برسد، اما به خانواده دیگر چیزی نرسد. سعی کرده‌ایم که خانواده‌ها را به یک اندازه از این ابزار آموزشی بهره‌مند کنیم و حداقل یک تبلت به دست آن‌ها برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز