خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

قانون‌مداری و بی‌طرفی اصول اولیه برگزارکنندگان انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۷۳۷

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: مدیران و مسئولان می توانند با اقدامات و سخنان خود بذر امیدواری در دل مردم و سطح جامعه ایجاد کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ با توجه به اینکه تشکیل هیئت های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، میاندوره ای خبرگان رهبری و مجلس در شهرستان های استان تهران طبق برنامه زمان بندی از ۱۹ اسفندماه تشکیل می شود، صبح امروزجلسه هماهنگی با معاونان سیاسی و امنیتی فرمانداری ها به ریاست شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران ،معاونان سیاسی و امنیتی و کارشناسان مسئول انتخابات فرمانداری ها و جمعی از مدیران و مسئولان ستادی استان برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در این نشست با اشاره به مسئولیت مهم معاونان سیاسی و امنیتی فرمانداری ها به عنوان رئیس هیئت اجرایی انتخابات در شهرستان های استان اظهارداشت: برگزاری انتخابات مسئولیتی است که در وزارت کشور پس از برقراری امنیت به عنوان اهم وظایف شناخته می شود.

حسن بیگی عنوان کرد: قانون مداری و بی طرفی اصول اولیه برگزارکنندگان انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ است و در کنار همه اولویت های اصلی، برگزاری انتخابات باید در صدر اقدامات فرمانداری ها باشد.

معاون استاندار تهران گفت: "براساس تاکید وزیر کشور؛ برگزاری انتخاباتی با مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت کامل مورد نظر است." و مسئولان برگزاری انتخابات بخش مهمی از زمینه سازی مشارکت حداکثری در انتخابات را به عهده دارند به طوری که  مدیران می توانند با اقدامات و سخنان خود بذر امیدواری در دل مردم و سطح جامعه ایجاد کنند.

زمینه سازی مشارکت حداکثری

رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود بر زمینه سازی مشارکت حداکثری تاکید داشتند و رقابتی شدن انتخابات پیش زمینه تحقق مشارکت است. رسانه های دشمن با همه توان به دنبال کمرنگ جلوه دادن انتخابات ۱۴۰۰ هستند وبرای تحقق امنیت ملی به پشتوانه رای مردم تبیلغات دشمن بی اثر خواهد شد.

به گفته حسن بیگی؛ پرهیز از تخلفات، سلامت انتخابات و پایبندی مسئولان برگزاری انتخابات به قانون از اصول مورد نظر وزارت کشور است و تسلط همه برگزارکنندگان انتخابات به مفاد قانون انتخابات مورد تاکید است، ما مجری قانون هستیم و لازم است با تدابیر لازم از این وظیفه قانونی حراست کنیم.

پیش بینی پروتکل های بهداشتی

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حفظ و ارتقاء رتبه چهارم استان تهران در برگزاری انتخابات اسفندماه ۹۸ باید مورد نظر برگزار کنندگان انتخابات در شهرستان های استان باشد،عنوان کرد: در این دوره از انتخابات شرایط برگزاری انتخابات طبق پروتکل های بهداشتی پیش بینی شده است و طبق مصوبات با در نظر گرفتن یک نماینده از شبکه بهداشت و درمان شهرستان در شعب اجرایی می شود.

توصیه های انتخاباتی رئیس ستاد انتخابات به معاونان سیاسی فرمانداری ها

حسن بیگی خطاب به معاونان سیاسی فرمانداری های استان گفت: در برگزاری انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ در سخنان، مکاتبات و موضع گیری ها با رعایت اصل بی طرفی به گونه ای عمل کنید که در موضع تهمت قرار نگیرید؛ آسیب شناسی انتخابات و شناسایی مشکلاتی که در تجربیات برگزاری انتخابات پیشین در شهرستان ها وجود داشته است مدنظر معاونان سیاسی فرمانداری ها و تدارک فضای بصری شهر و تدابیر انتخاباتی در استقبال از انتخابات ۱۴۰۰ از هم اکنون برنامه ریزی شود و مستند سازی از فرآیند انتخابات، مراحل ثبت نام و تشکیل هیئت های اجرایی در دستور کار باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پایان تاکید کرد: فرآیند انتخابات بازگشت به قبل ندارد و اقداماتی که همین امروز برای برگزاری انتخاباتی شکوهمند، طبق قانون و با بی طرفی کامل قابل انجام است، به فردا موکول نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز