خبرگزاری کار ایران

مشکل آب فرحزاد حل شد/اطلاعات قراردادهای فنی و عمرانی شفاف است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۶۹۵

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در جلسه با سازمان آب منطقه تهران، مشکل آب فرحزاد حل شده و قرار است حریم و بستر جدید برای این ناحیه اعلام و مشکل شهروندان برای دریافت پروانه ساخت در منطقه فرحزاد حل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، صفا صبوری دیلمی با اشاره به بهره برداری از مجموعه رازی در شهر ری گفت: این مکان در کنار قدیمی ترین برج تهران، طغرل قرار گرفته است و تقریبا تمامی پروژه های نیمه کاره حوزه فنی و عمرانی با وجود مشکلات مالی بسیار پروژه رازی به اتمام رسید تا مردم جنوب تهران از این مجموعه استفاده کنند. سالن مجموعه رازی تقریبا از نظر ابعاد و تعداد صندلی مشابه برج میلاد است. همچنین سه سالن جنبی در این مجموعه می تواند همایش های مختلف را پوشش دهد و مجموعه دیگری به عنوان موزه به همراه گالری و رستوران در این مجموعه ساخته شده که در مجموع می توان آن را یکی از کارهای درخشان سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران خواند.

وی افزود: در حال حاضر سازمانهای زیر مجموعه  معاونت فنی و  عمرانی شهرداری تهران به تفکیک کار می کند و خوشبختانه هیچ پروژه نیمه تمامی که از قدیم به ما ارث رسیده باشد نداریم و با  پایا ن دو پروژه در سال آینده تمامی این پروژه ها به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: رویکرد جدید حوزه معاونت فنی و عمرانی براساس درخواست شورا و دستورات شهردار تهران رویکردی انسان محور خواهد بود که در حقیقت تبدیل شهر ماشین محور به انسان محور را در برخواهد داشت و این تغییر رویکرد از آن جا آغاز می شود که در این دوره با تعداد زیادی پروژه راهسازی، تونل سازی و ... مواجه بودیم که از حدود ۸۰ سال قبل انجام شده است.

وی ادامه داد: در حقیقت در تهران ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه برای سرعت بخشیدن به ماشینها داریم و این درحالی است که بعضا از پیاده راه مسیر گرفته ایم و به ماشینها داده ایم. این تفکر در ۸۰ سال اخیر از عابرین مسیر را می گرفت و به ماشینها می داد. بنابراین رویکرد انسان محور پروژه های عمرانی شهر تهران را دگرگون می کند.

وی تاکید کرد: در حال احداث ۱۴۰۰ کیلومتر پیاده راه کامل با عنوان به راه در تهران هستیم. اگر این مهم محقق شود بخش عمده ای از مشکلات تردد پیاده در تهران حل خواهد شد.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود به احداث پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: این پروژه از دو ماه قبل کار اجرایی آن آغاز شده و یکی از پروژه های کم نظیر در دنیاست که در محلات جنوبی پایتخت زخمی که مردم سالهای سال از آن آسیب دیده بودند را ترمیم می کند. همچنین در محدوده جنوبی تهران قطار از وسط محدوده شهری عبور می کرد که دولت به درخواست شهرداری قطار را به زیر زمین برد و مسیری به طول ۹ کیلومتر از وسط شهر حذف شد. در این محدوده که عرض ۳۰ متر ی دارد ۵۴ هکتار باغ ایجاد خواهد شدو به این ترتیب بازآفرینی فضای شهری در محدوده ای که از نظر سرانه های شهری با محدودیت مواجهه است، ایجاد می شود.

وی ادامه داد: قطار از سال ۹۱ به زیر زمین رفته ولی این پروژه در اختلافات دستگاه های مختلف مسکوت مانده بود و آسیبهای اجتماعی را ایجاد کرده بود. خوشخبتانه این اختلافات را حل کردیم و این پروژه که در سطح جهانی قابل طرح است بدون در نظر گرفتن هیچ فضای تجاری در این اجرایی خواهد شد. برای اجرای آن مسابقه بین المللی برگزار و ۱۴۰ شرکت ایرانی و  خارجی در آن شرکت کردند تا طرح برنده مشخص شد.

وی تاکید کرد: رویکرد جدید اجرای پروژه های ما قطعا صرفا ساخت اتوبان نیست هر چند در دو سال گذشته ۱۸ کیلومتر اتوبان ساخته ایم اما ساخت اتوبان ها براساس طرح جامع و تفصیلی شهر تهران بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود از افتتاح بخش غربی زیرگذر گلوبندگ در روزهای آینده خبر داد و افزود: بخش غربی این زیر گذر به زودی به بهره برداری می رسد و بخش شرقی ان نیز تا پایان تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد پروژه ای که مردم را از زیر خیابان خیام عبور می دهد. ۴ ست پله برقی دارد و ۸ آسانسور د رآن تعبیه شده است بی تردید ایمنی و جان مردم در این دوره از هر چیزی مهمتر است لذا بخش غربی این پروژه که حدود ۲۰ روز است آماده شده و منتظر دریافت گواهی استاندارد آسانسور است و تا تاییدیه استاندار اخذ نشود قطعا این پروژه افتتاح نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به موضوع کنترل و مدیریت آبهای سطحی در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در تهران ۷ رودخانه داریم اما دیگر شاهد آبگرفتگی و سیل در تهران نیستیم. کار شبانه روزی انجام شد تا دیگر در میدان آزادی شاهد آبگرفتگی نباشیم، این در حالی است که کل پرسنل حوزه معاونت ۱۳۰۰ نفر است و در چهار کارخانه آسفالت و یک کارخانه بتون نیز تعدادی نیرو  با مدل کارگری به کار گرفته شده است.

به گفته صبوری دیلمی، ما امروز دیگر آسفالت از بیرون از مجموعه خریداری نمی کنیم روز گذشته ۶۱۰۰ تُن تولید آسفالت توسط این ۴ کارخانه داشتیم و بیش از ۱.۵ میلیون تُن آسفالت در تهران با ظرفیت همین ۴ کارخانه مورد استفاده قرار گرفته و حداقل بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در این حوزه به همراه داشته است به این ترتیب حجم آسفالت دو سال اخیر در حوزه نگهداشت در تاریخ بی سابقه بوده است.

صبوری در پاسخ به سوالی در خصوص ساخت بزرگراه در شهر تهران گفت: شهر تهران دارای طرح جامع و تفصیلی است که براساس آن خیابانهای تهران و عرض آنها مشخص شده. در همین راستا خیابانهای با عرض بالای ۴۵ متر بزرگراه محسوب می شوند و مقدار ساخت آنها در شهر تهران نیز مشخص شده اما با رویکرد این دوره مدیریت شهری قطعا اولویت دادن به آنها و کمتر توجه به پیاده راه مورد انتقاد ما است و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

به گفته معاون شهردار تهران، بی تردید بزرگراه برای تهران لازم است و مقدار آن نیز مشخص ولی رویکرد ما در این دوره به صورت انسان محور است و می خواهیم وزن حمل و نقل عمومی عابر پیاده در تهران را بیشتر کنیم در حال حاضر اگر خیابان می سازیم پیاده راه آن میلیمتری نیست و حتما با عرض ۳ متر ساخته خواهد شد.

وی درباره بهره برداری تونل زیر گذر گیشا عنوان کرد: خروجی این تونل به سمت گیشا مشکلاتی داشت که رفع شد، ما مجری طرح‌های ترافیکی هستیم و اشکالات را رفع کردیم. کم‌تر از یک ماه قبل طرح نهایی تصویب و تأیید شده و به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ابلاغ کردم و در سال ۱۴۰۰ عملیات آن آغاز خواهد شد و با آغاز زمان احداث پروژه، زمان اتمام آن نیز مشخص خواهد شد.

صبوری دیلمی گفت: خبر خوب ما این است که در جلسه با سازمان آب منطقه تهران، مشکل آب فرحزاد حل شده و قرار است حریم و بستر جدید برای این ناحیه اعلام و مشکل شهروندان برای دریافت پروانه ساخت در منطقه فرحزاد حل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که مجید فراهانی عضو شورای شهر از عدم شفافیت در قراردادهای معاونت فنی و عمرانی سخن گفته است، توضیح داد: قراردادهای فنی و عمرانی این دوره بر اساس مناقصه عمومی بوده و اطلاعات آن شفاف است. این موضوع مطرح شده از سوی آقای فراهانی نیز مربوط به قراردادهای گذشته است. البته برخی پروژه‌های بزرگ ما از طریق توافق نامه با نهادهای کشور مانند قرارگاه خاتم الانبیا است.

وی عنوان کرد: در جلسه با معلولین درخواست عدم استفاده از  سنگ فرش های مشابه خیابان ۳۰ تیر شد به همین منظور ضوابط و مشخصات فنی سنگ فرش ها تایید شد و از این به بعد سنگ فرش های شهر مشابه خیابان ۳۰ تیر نخواهد بود.

صبوری دیلمی درباره فرونشست در شهر عنوان کرد: فرونشست ها ارتباطی به پروژه های عمرانی  ندارد بلکه مربوط به برداشت آب است. سازمان نقشه برداری کل کشور و برخی نهادهای متولی در حال کار بر روی این موضوع هستند اما این موضوع نگران کننده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز