خبرگزاری کار ایران

توضیح رییس شورا درباره چگونگی تحقق درآمدهای شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۰۶۹

رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره چگونگی تحقق درآمدهای شهرداری تهران مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان جلسه صبح امروز شورای شهر تهران که به بررسی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران اختصاص داشت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در گذشته تبصره‌های بودجه خارج از اعداد و ارقام بودجه در نظر گرفته می‌شد اما طبق بخشنامه‌ای از سوی وزارت کشور باید تبصره‌ها نیز در اعداد درج شود تا بودجه شفاف‌تر شود و عدد واقعی فرض شود. 

او ادامه داد: ۴۱ تبصره بودجه امروز به تصویب رسید و براساس آیین نامه بودجه، رسیدگی به بودجه پیشنهادات اعضا در صحن مطرح می‌شود. ۲۰۰ پیشنهاد برای تبصره‌ها ارائه شد و صبح امروز بررسی پیشنهادات انجام و بررسی تبصره ۳ تقریبا تمام شد. 

هاشمی افزود: امروز و فردا در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بررسی تبصره‌های بودجه را ادامه می‌دهیم تا سه شنبه صبح به بحث هزینه‌ها برسیم. 

او در پاسخ به این سوال که برای مردم این سوال است که بودجه شهرداری از کجا تامین می‌شود گفت: شهرداری ۴۱ سازمان و شرکت دارد که هریک از آن‌ها غرامت‌های خاص خود را دارند. خیلی از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری بخشی از بودجه را از طریق درآمدهای ناشی از فعالیت‌های خود به دست می‌آورند که عدد قابل توجهی است. 

هاشمی ادامه داد: بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری براساس ساخت و ساز شهروندان در شهر است که براساس طرح جامع و طرح تفصیلی هر پلاک شهری می‌تواند حجم مشخصی از ساخت و ساز را انجام دهد و برای آن باید پرداختی داشته باشد که به آن عوارض ساخت و ساز می‌گویند. 

رئیس شورای شهر تهران گفت: بخشی از بودجه شهرداری از طریق عوارض قانونی تامین می‌شود که به آن شهرفروشی نمی‌گویند. عوارض پارکینگ و عوارض قطع درخت نیز از دیگر مواردی هستند که کمک می‌کند تا شهرداری بتواند از جاهای مختلفی بودجه داشته باشد. عوارض نوسازی نیز مورد دیگری است که همه شهروندان آن را پرداخت می‌کنند.

هاشمی افزود: سازمان ترافیک هم درآمدهای خود را دارد، ترمینال‌ها نیز درآمد دارد. از طرفی شهرداری املاک زیادی دارد که می‌تواند آن‌ها را در سرمایه‌گذاری استفاده کند و در مجموع لیست درآمدها مشخص است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز