خبرگزاری کار ایران

ورود ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به کشور/ تکلیف ایران از سبد کووکس تا فردا مشخص می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۴۳۲

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از ورود ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به کشور طی امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به گزارش خبرنگار، علیرضا رییسی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این جلسه به ریاست رییس جمهور و حضور دیگر اعضا بر گزار شد، در این جلسه درباره وضعیت بیماری در دنیا مباحثی مطرح شد.

وی ادامه داد:وضعیت بیماری در دنیا وضعیت مطلوبی نیست و تا کنون بیش از ۱۱۴ میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شدند و بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز متاسفانه فوت کردند. در این میان کشور آمریکا سهم بسیار بالایی دارد و بیش از ۵۲۰هزار فوتی ناشی از این بیماری فقط در کشور آمریکا است. در انگلیس هم میزان مرگ و میر بالایی دارد و انگلیس در اروپا تقریبا رتبه اول را دارد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر همین اساس محدودیت های شدیدی در کشورهایی نظیر ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس در حال اجراست و این ویروس جهش یافته که از انگلیس شروع شده همه اروپا را درگیر کرده و در انگلیس هم می توان گفت که جایگزین ویروس ووهان شده است. این درحالی است که سیستم بهداشت و درمان انگلیس و سیستم سلامت آلمان بسیار قوی هستند اما در مقابل این ویروس به زانو درآمدند.

رییسی با اشاره به وضعیت چرخش ویروس کرونای انگلیسی در کشور گفت: در سطح کشور خودمان هم گرچه وضعیت روند بیماری یک وضعیت تقریبا با ثباتی است اما استان خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری از استان هایی هستند که بیمار ی در آنها افزیش یافته؛ به ویژه استان خوزستان که در اهواز و آبادان و برخی شهرهای دیگر که گردش ویروس جهش یافته بالاست و منجر به آن شده که تعداد زیادی از افراد مبتلا شوند و میزان بستری هم بالاست.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ورود ۲۵۰ هزار دوز واکسن دیگر به کشور خبر داد و گفت: امروز ۲۵۰ هزار دوز واسکن سینوفارم وارد کشور خواهد شد و در آینده نزدیک نیز واکسن از مقاصد دیگر از جمله هندوستان وارد کشور خواهد شد.

او ادامه داد: تاریخ ورود ۴ میلیون و ۲۰۰هزار واکسن سبد کووکس نیز امروز و یا فردا مشخص خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: بسیار امیدواریم که بتوانیم گروه پرخطر را که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند را شروع و تا فروردین ماه بتوانیم واکسیناسیون گروه‌های پرخطر مرحله اول را انجام دهیم.

رئیسی ادامه داد: در دزفول و شادگان رعایت پروتکل ها بهتر شده و بیماری کنترل شده اما در این شهرها با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

او با بیان اینکه در خوزستان روزانه ۱۲ هزار تست کرونا گرفته می شود گفت: در حال حاضر ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت دقرمز قرار دارند. در سطح کشور نیز روزانه ۱۰۰ هراز تست در حال انجام  است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: با افزایش پروتکل ها می توانیم از حالت قرمز خارج شویم. آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه جز شهرهای قرمز در استان خوزستان هستند.

رئیسی با اشاره به وضعیت سایر شهرهای کشور گفت: در حال حاضر ۳۲ شهر نارنجی ، ۲۵۱ شهر زرد، ۱۵۴ شهر آبی در ایران وجود دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: علاوه بر بخش‌های قبلی که در مرحله نخست واکسیناسیون کرونا قرار داشتند، عوامل اورژانس بیمارستان‌ها نیز در این مرحله واکسیناسیون می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز