خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ضرورت استفاده از شیوه‌های جدید آموزشی برای کاهش خستگی دانشجویان در کلاس‌های مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۷۴۰

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی درباره عمده مشکلات آموزش مجازی گفت: دانشجویان کلاس‌هایی که در آن صرفا صدای استاد را بشنوند، خسته کننده قلمداد کرده‌اند، از این رو به اساتید پیشنهاد کردیم از وسایل جدید کمک آموزشی بیشتر استفاده کنند.

شجاع احمدوند، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به انتقاد دانشجویان در رابطه با تدریس اساتید در کلاس‌های مجازی اظهار داشت: در این خصوص موردی به ما منعکس نشده اما به هر حال شرایط همانند کلاس‌های حضوری عادی نیست اما همانطور که گفتم، موردی به ما منعکس نشده و اگر چیزی منعکس شود بلافاصله به روسای دانشکده و مدیر گروه‌ها منعکس می‌کنیم تا رسیدگی شود. 

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به این سوال که اقدامات دانشجویان از کارهای اداری گرفته تا کارهای آموزشی تقریبا همه مجازی شده، آیا این رویه خدمات بهتری ارائه می‌کند یا روشی که پیش‌تر به عنوان حضوری بود قابل قبول‌تر است؟ گفت: در حال حاضر این وضعیت دست ما نیست، اکنون ما در موقعیتی قرار گرفتیم که به اجبار این کارها را انجام می‌دهیم. اما اگر شرایط عادی بود شاید انجام کارهای اداری یا برگزاری کلاس‌های درس به شکل حضوری برای یک دانشجو بهتر باشد.

وی تصریح کرد: در عین حال باید توجه داشت که رویه مجازی نیز، شرایط را برای بسیاری از افراد بهتر کرده است. اولا خیلی از سیستم‌های ما مجازی نبود و اکنون مجازی شده‌اند، به عنوان مثال سیستم "فراغت از تحصیل" دانشگاه ما در حال نهایی شدن است و اگر نهایی شود دیگر نیازی نیست دانشجو برای انجام این کار در دانشگاه حضور پیدا کند.

احمدوند گفت: با استفاده از سیستم "فراغت از تحصیل" دانشجو از راه دور کارهایش را پیگیری می‌کند و مدرکش را می‌گیرد و این برای دانشجویان یک امتیاز مهم بوده و اتفاقا برای ما هم مناسب است. در عین حال بخشی از کارها بوده که همیشه وقتی دانشجو حضور دارد مشکلات و پیگیری‌های بیشتری دارند ولی اگر از راه دور باشد برای کارکنان ما و دانشجویان بهتر است. 

وی با اشاره به عمده‌ترین مشکلات آموزش مجازی توضیح داد: نزدیک به سه ترم است که دانشجویان به صورت مجازی آموزش می‌بینند، آنها دوست دارند در جمع باشند و ممکن است این وضعیت برایشان خسته کننده باشد. 

معاون آموزشی دانشگاهی علامه طباطبایی گفت: البته در اغلب کلاس‌ها اساتید خیلی خوب هستند و از پاورپوینت‌ها و وسایل جدید کمک آموزشی استفاده می‌کنند و دانشجویان خیلی راضی هستند. به هر حال اینها مشکلاتی است که کم و بیش وجود دارد و ما به اساتید اعلام کردیم و بخش نامه می‌کنیم که در کلاس‌هایی که از وسایل کمک آموزشی یا پاورپوینت کمتر استفاده می‌کنند سعی کنند بیشتر استفاده کند تا برای دانشجویان خستگی ایجاد نکند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز