خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران خبر داد:

نصب بیش از ۸ هزار شیر هیدران آتش‌نشانی در مناطق مختلف تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۶۰۰

شهردار تهران از نصب بیش از ۸ هزار شیر هیدران آتش‌نشانی در مناطق مختلف تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین افتتاح سه ایستگاه آتش نشانی گفت: آماری که درخصوص زمان رسیدن به محل حادثه و در حدود ۴ دقیقه اعلام شد مدیون توسعه ایستگاه‌ها است. 

راه‌های کم هزینه‌تری را نیز در سازمان آتش نشانی تامین کردند که شبکه شیرهای هیدران در سطح شهر است. تا سال ۹۵، رقمی معادل ۶هزار و ۶۹۴ شیر هیدران در سطح شهر تهران داشتیم که در سال ۹۷، معادل ۷هزار و ۱۵۵ و در سال ۹۸، معادل ۸هزار و ۷۷۱ شیر هیدران آتش نشانی در مناطق مختلف تهران نصب شده است. 

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه حادثه‌ای مانند پلاسکو باید نقطه عطف در تغییر باشند گفت: چرا که اگر با چنین اتفاقی هیچ تغییری نکنیم به شکل مضاعف ضرر کرده ایم. امروز وضعیت ما در آتش نشانی به شکل قابل توجهی در مقایسه با قبل از حادثه پلاسکو به جهت تجربه و تجهیزات تغییر کرده و بهبود یافته است. 

حناچی افزود: پس از حادثه پلاسکو با طرح سوال درباره ساختمان‌های ناایمن مشابه پلاسکو بررسی و مشخص شد در حدود هزار ساختمان بلند ناایمن در تهران وجود دارد. بعد از شناسایی این ۹۹۹برج و آسیب‌شناسی آنها تاکنون ۱۲ هزار و ۱۴۵ نفر از ساکنین ۱۷۲ ساختمان بلند آموزش‌های ایمنی دیده اند. 

او با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از حریق گفت: ۳۳هزار ساختمان مورد بازدید قرار گرفت و ۵هزار و ۶۴۰ دستورالعمل ایمنی صادر شده است. از بین ۱۲۰ ساختمان بسیار پرخطر، ۲۵۰۰ ساختمان پرخطر و ۲۳ هزار و ۵۵۸ ساختمان با خطر میانی و ۶هزار و ۴۲ ساختمان کم خطر شناسایی شدند. 

شهردار تهران با اشاره به سامانه برخط پایش و ایمنی ساختمان‌ها و بارگذاری اطلاعات حدود ۸هزار ساختمان در آن گفت: این سامانه برای ذی نفعان، مسئولین و مراجع ذی ربط دسترسی‌های مختلف ایجاد کرده است. 

حناچی با بیان اینکه موضوع ایمنی بازار تهران با توسعه ایستگاه‌ها و شیرهای هیدران مورد توجه قرار گرفت افزود: طرح پلاک ایمن نیز در حال اجرا است، طرحی که برچسب متمایز کننده‌ای برای ساختمانهای ایمن است. از سوی دیگر پس از حادثه میدان حسن آباد فیلد تخصصی ایجاد و رشته مهندسی حریق با ۳۰ دانشجو در دانشگاه خواجه نصیر نیز راه اندازی شده است. 

او با بیان اینکه سازمان آتش نشانی در طی شیوع کرونا خوش درخشید گفت: نمونه‌های بسیار خوبی از همکاری بین بخشی درسالهای گذشته داشته‌ایم که از جمله آن‌ها همکاری با اورژانس تهران است. هر کجا که ایستگاه آتش نشانی وجود دارد آمبولانس و یا موتور آمبولانس حضور دارند جان بسیاری از شهروندان با همین همکاری بین بخشی نجات پیدا کرده است. 

حناچی گفت: ۸۰ پد هلیکوپتر در سطح شهر تهران، فعال و همه این موارد موضوعاتی است که آمادگی و تاب آوری کلان شهر تهران را افزایش می‌دهد. 

حناچی با اشاره به این که در سال ۱۳۸۹ معادل ارزی بودجه شهرداری تهران، ۷ میلیارد دلار بوده است، افزود: امروز معادل ارزی بودجه شهرداری تهران به یک و نیم میلیارد دلار رسیده است اما امکانات و تجهیزات ما با سال ۱۳۸۹ قابل مقایسه نیست. شهردار تهران گفت: ایستگاه ۱۳۳ آتش نشانی تهران با همکاری بین دستگاهی احداث شده و در حاشیه شهر واقع شده تا پوشش شهرهای اقماری را بر عهده بگیرد.

شهردار تهران گفت: تاکنون برای افزایش تاب آوری شهر تهران اقدامات زیادی انجام شده از جمله این که در ۱۰۰ نقطه از پارکهای شهر تهران، مخازن آب در نظر گرفته شده که ۳۰ نقطه تاکنون اجرایی شده و با همکاری وزارت نیرو برای آب شرب شهر تهران، تمامی این مخازن در ۱۰۰ نقطه جاگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز