خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی:

بارگذاری اطلاعات ۶ هزار ساختمان در "سامانه ایمنی ساختمان‌ها"/ هزینه یک ست لباس آتش‌نشانی؛ ۱۲۰ میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۵۰۴

مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: تاکنون اطلاعات ۶ هزار ساختمان در سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان ها بارگذاری شده است و تا پایان سال ۱۰ هزار ساختمان مهم تهران در آن بارگذاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز افتتاح همزمان سه ایستگاه «۱۱۵ .۱۱۶ و ۱۳۳» آتش نشانی با حضور شهردار تهران، رئیس سازمان آتش نشانی، جمعی از مدیران شهری و فرماندار تهران برگزار شد. 

مهدی داوری، رئیس سازمان آتش نشانی در این مراسم گفت: یکی از شاخص‌های چابکی زمان پیمایش نیروهای عملیاتی است. در این چند سال پیشرفت‌های خوبی در سازمان آتش نشانی داشتیم و زمان سفر در سال ۹۸ از ۴ دقیقه و ۱۶ ثانیه در سال جاری به ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه رسیده و نسبت به سال گذشته ۵ ثانیه شرایط بهبود یافته است. 

او ادامه داد: محدوده شهر تهران با مساحت ۷۰۰ کیلیومتر مربعی است و سازمان آتش نشانی تا ۱۴۰۰ کیلومتر کمک‌رسانی به مردم را افزایش داده است. 

رئیس سازمان آتش نشانی درباره افتتاح سه ایستگاه گفت: ایستگاه ۱۳۳ در حریم تهران و با مشارکت فرمانداری تهران ساخت آن انجام شد. این ایستگاه می‌تواند تا حدود بسیاری داخل شهر تهران را پوشش دهد. ایستگاه ۱۱۵ در محدوده خیابان سعدی و مساعدت منطقه ۱۲ شهرداری ساخته شد. ایستگاه ۱۱۶ با مشارکت شهردار منطقه ۳ نیز در میرداماد ساخته شد. 

داوری با بیان اینکه هزینه تجهیزات آتش نشانی گران است گفت: هزینه تجهیز یک ایستگاه آتش نشانی حدود ۳۰ میلیارد تومان است. 

او اضافه کرد: از نظر تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی، پوشش، گستره و کیفیت خدمات‌رسانی در شرایط بسیار خوبی هستیم و در دو سال اخیر ششمین ایستگاه را افتتاح کردیم. ۴ ایستگاه در حال ساخت با پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی داریم که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسند. برای سه ایستگاه نیز تملک زمین‌ها انجام و در فاز طراحی قرار دارد و کلنگ ساخت در سال ۱۴۰۰ زده خواهد شد. 

داوری درباره تجهیزات سازمان آتش نشانی گفت: به رغم شرایط اقتصادی تجهیزات آتش نشانی بسیار خوبی در سال‌های اخیر خریداری شده است و امروز شاهد رونمایی از بخشی از این تجهیزات هستیم. تجهیزات شناسایی مواد شیمیایی که ۲۸۶ هزار ماده را می‌تواند شناسایی کند از جمله تجهیزاتی است که امروز مورد افتتاح قرار می‌گیرد. 

او درباره تجهیزات حفاظت فردی گفت: امروز آتش نشان‌های تهران در زمینه تجهیزات حفاظت فردی کمبودی ندارند. هزینه یک ست لباس آتش نشانی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان هزینه دارد. 

رئیس سازمان آتش نشانی در ادامه با اشاره به ایمنی ساختمان‌ها و سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌ها گفت: این سامانه به صورت کامل افتتاح شده و تاکنون اطلاعات ۶ هزار ساختمان در آن بارگذاری شده است و تا پایان سال ۱۰ هزار ساختمان مهم تهران در آن بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز