خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان امام خمینی در گفت‌وگو با ایلنا:

پروتکل‌ها را رعایت نکنیم، عید پرخطری خواهیم داشت/ تزریق واکسن به کادر درمان را هرگز الزام نکردیم/ بیش از ۳۰۰ نفر از پرسنل واکسینه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۴۴۰

رئیس بیمارستان امام خمینی گفت: تا الان بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمان آی‌سی‌یو بیمارستان ما واکسن کرونا دریافت کردند و عوارض واکسن هم با مسکن‌های معمولی برطرف شد.

«خسرو صادق‌نیت» رئیس بیمارستان امام خمینی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کادر درمان بیمارستان بیان کرد: تا الان بالای ۳۰۰ نفر از کادر درمان بیمارستان ما، واکسن کرونا دریافت کردند و هر روز بر اساس تعداد سهمیه‌ای که به ما داده می‌شود، واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس اولویت تزریق، قریب به اتفاق کسانی که در آی‌سی‌یو در حال خدمت رسانی بودند و مایل بودند تا واکسن دریافت کنند، تزریق انجام شد و طبق اولویت بندی وزارت بهداشت جلو می‌رویم.

صادق نیت در رابطه با عوارض تزریق واکسن به کادر درمان، افزود: تزریق واکسن یک عوارض مختصر مثل بدن درد، سردرد و رفتارهای شبیه به سرما خوردگی دارد و تعدادی از پرسنل ما هم بعد از تزریق این علائم را داشتند و با استفاده از مسکن‌های معمولی حالشان بهتر شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی گفت: تا الان در بین پرسنل ما عوارض جدی تزریق واکسن وجود نداشته است.

تزریق واکسن بین کادر درمان را هرگز الزام نکردیم

وی در رابطه با خبری مبنی بر اینکه بخشی از کادر درمان بیمارستان‌ها از تزریق واکسن امتناع کردند، گفت: ما به هیچ وجه تزریق واکسن در بیمارستان امام خمینی را الزام نکردیم و بر اساس اولویتی که تعیین شده واکسن را به کادر درمان تزریق می‌کنیم.

وی افزود: بنابراین اگر کسی مایل بود در بین آن اولویت‌ها می‌تواند، تزریق انجام دهد، اما کسانی که تمایلی به تزریق ندارند، هیچ اجباری در این رابطه وجود نخواهد داشت.

صادق نیت ادامه داد: آگاهی رسانی در رابطه با واکسن کرونا به اندازه‌ی کافی در بین کادر درمان وجود دارد و تعداد بسیاری از پرسنل ما در این مدت به ویروس مبتلا و از اولویت تزریق مستثنی شدند، در نهایت پرسنلی که مایل بودند را بر اساس اولویت وزارت بهداشت واکسینه کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.

نسبت به هفته‌های قبل افزایش مراجعه داشتیم

وی با اشاره به افزایش مراجعه‌ی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها، بیان کرد: ما آمادگی کامل داریم که احیانا اگر دوباره با موج جدید مواجه شدیم، در بیمارستان پاسخگوی بیماران باشیم و تا الان مراجعه‌های ما به بیمارستان خیلی چشمگیر نیست، ولی نسبت به ماه‌های گذشته مختصر افزایشی داشتیم.

رئیس بیمارستان امام خمینی ادامه داد: البته هنوز این افزایش مستمر نبوده و دوباره حالت ثابت پیدا کرده، اما به هر حال نسبت به هفته‌های قبل افزایش مختصری داشتیم.

وی با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر افزایش ابتلای جوانان گفت: تعداد ورودی بیمارستان ما آنقدر کم است که نمی‌توانیم در رابطه با این موضوع آماری بدهیم و قابل قضاوت نیست.

صادق نیت در مورد یک سالگی شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: طی یک سال گذشته در تشخیص و درمان کرونا نسبت به خیلی از کشورها پیش قدم بودیم، یعنی عملا بعد از کشور چین جزو اولین کشورهایی بودیم که درگیر بیماری شدیم و بسیاری از کشورها هفته‌ها بعد از ما، ویروس را در کشورشان شناسایی و مبارزه را شروع کردند.

عملکرد سیستم بهداشتی و درمانی در مقابله با کرونا قابل دفاع است

وی ادامه داد: در مورد این بیماری ابهاماتی وجود داشت که کار را برای ما نسبت به خیلی از کشورهای دیگر که بعدا درگیر شدند، سخت کرده بود، چون بقیه با تجربه و اطلاعات بیشتر با ویروس رو در رو شدند، همین امر باعث شد تا در ماه‌های اول درخواست‌هایی از کشورهای اطراف و غربی داشته باشیم تا از اطلاعات و تجربیات ما بهره‌مند شوند.

رئیس بیمارستان امام خمینی در پاسخ به این سوال که آیا در اوایل شیوع کرونا عملکردی در بیمارستان داشتید که ماه‌های بعد متوجه خطا بودن آن عملکرد شوید؟ بیان کرد: در حال حاضر چیز خاصی به یاد ندارم، اما در مسیر درمانی تغییراتی ایجاد شد و همین باعث شد تا از تکنیک‌های بهتری برای درمان استفاده کنیم، ولی اشتباه فاحشی نبوده که الان بخاطر بیاورم، در طول مسیر ما مجبور بودیم از احتمالات و تجربیات استفاده کنیم که اثرات آن را در طول مدت دیدیم.

وی ادامه داد: با وجودی که خیلی زودتر از دیگر کشورها درگیر ویروس شدیم، ولی سیستم بهداشتی و درمانی ما خیلی خوب عمل کرد و قابل دفاع بود که این عملکرد نسبت به خیلی از کشورها قابل دفاع و قابل الگوبرداری است. تقریبا کمتر موقعی بود که نتوانیم به مراجعان خدمات مطلوب ارائه دهیم، با وجودی که بیمارستان‌های ما فشار سنگینی داشتند و همان زمان اطلاعاتمان در مورد ویروس کامل نبوده، ولی با تمام توان پذیرای مردم بودیم.

پروتکل‌ها را رعایت نکنیم، عید پرخطری خواهیم داشت

صادق نیت افزود: علیرغم اینکه پزشکان و پرستاران ما در روزهای اول از امکانات اولیه محافظت فردی به اندازه‌ی کافی برخوردار نبودند، با کم‌ترین امکانات، خدمات خوبی را به مردم ارائه دادند، در این راه تعداد زیادی از پزشکان و پرستاران ما جانشان را از دست دادند و تعدادی هم به دلیل ابتلا صدمات جبران ناپذیری را متحمل شدند که امکان دارد این عوارض تا سال‌ها ادامه داشته باشد.

وی گفت: حتی بسیاری از کادر درمان باعث ابتلا و فوت عزیزان خود شدند و با وجود تمام اینها جامعه‌ی درمانی از این امتحان به خوبی بیرون آمد و در مقایسه با کشورهایی که امکانات خوبی دارند، ما هم خدمات خوبی ارائه دادیم، هر چند که سایه‌ی تحریم‌ها بر سر خدمات درمانی سنگینی می‌کند.

رئیس بیمارستان امام خمینی با تاکید بر اینکه اگر در چند هفته‌ی باقی مانده تا عید نکات بهداشتی را به درستی رعایت نکنیم، عید پرخطری خواهیم داشت، ادامه داد: اگر طی این دو الی سه هفته‌ی باقی مانده پروتکل‌ها را جدی رعایت کنیم، فکر می‌کنم عید خوبی خواهیم داشت، اما یک اطمینان کاذب بین مردم وجود دارد و خستگی و بی‌حوصله شدن مردم باعث بی‌توجهی به آن نکات ساده شده و در این صورت باید نگران موج چهارم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز