خبرگزاری کار ایران

تاکید بر فعال‌سازی فوری سامانه ثبت معاملات خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۴۱۲

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران بر فعال‌سازی فوری سامانه ثبت معاملات خودرو تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی دیزجی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کل تهران در دیدار با اعضای مرتبط با کارگروه راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو با تاکید بر فعال سازی فوری سامانه مذکور گفت: همانگونه که استحضار دارید یکی از معضلات جامعه که باعث افزایش تعداد پرونده‌های وارده به محاکم قضائی می‌شود اختلافات و جرائمی است که در حوزه خرید و فروش خودرو اتفاق می‌افتد لذا به منظور کنترل و مهار و پیشگیری از جرائم و دعاوی ناشی از خرید و فروش خودرو ( انتقال مال غیر )، سرقت، جعل، جرم فرار مالیاتی، اجتناب از معامله خودروهای رهنی و توقیفی و ... ایجاد و فعال سازی سامانه ثبت معاملات خودرو ضروری است.

وی ادامه داد: در همین راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران با دعوت ازمسئولین پلیس راهور ناجا، پلیس امنیت عمومی ناجا، معاونت فناوری اطلاعات وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت، اتاق اصناف ایران، اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو خواستار فعال سازی سامانه ثبت معاملات خودرو که مزایایی از قبیل افزایش ضریب امنیت معاملات‌، شفاف سازی اطلاعات‌، یکسان سازی فرآیند تنظیم قراردادها و ... داشته و در نهایت موجب کاهش ورودی پرونده‌ها می‌شود، گردید، لذا پس از مذاکرات و مکاتبات مربوطه مقرر شد با توجه به مهیا بودن مقدمات امر تا پایان سال جاری سامانه مذکور بصورت رسمی راه اندازی و اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: ضمنا مقرر شد که مراسم راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو در سراسر کشور ( تهران بصورت پایلوت ) با حضور مسئولین دادگستری استان تهران برگزار گردد، انشالله با راه اندازی این سامانه علاوه بر ارتقای امنیت معاملات خودرویی شهروندان، بسیاری از جرائم و دعاوی ناشی از این امر حذف و یا کاهش خواهد یافت.

دیزجی خاطرنشان کرد: با فعالسازی سامانه ثبت معاملات خودرو واحدهای صنفی می توانند نسبت به ثبت قراردادها در سامانه اقدام و برای طرفین قرارداد کد رهگیری صادر شود که  این کد نشان از صحت معامله تا قبل از تعویض پلاک است لذا با این اقدام یک خودرو نمیتواند تا قبل از تعویض پلاک و یا ابطال قرارداد قبلی توسط نمایشگاه دار همزمان به دو یا چند نفر فروخته شود لذا  از بسیاری مشکلات و معضلات خرید و فروش های دست به دست هم جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: یکسان سازی فرآیند تنظیم و ثبت قراردادها، جلب اعتماد مردم برای مراجعه به نمایشگاهها، حفظ و نگهداری سوابق قراردادهای واحدهای صنفی، جلوگیری از فروش همزمان یک خودرو به بیش از دو نفر، جلوگیری از فعالیت فروشندگان و نمایشگاه داران غیرمجاز، مکانیزه کردن فعالیت نمایشگاه داران و حذف قولنامه‌های دستی و احیاء منزلت حقیقی نمایشگاه داران خودروی دارای پروانه کسب از جمله اهداف این طرح است.

وی تاکید کرد: علت این اقدام از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران باعث کاهش تخلفات و کاهش ورودی پرونده به محاکم قضائی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز