خبرگزاری کار ایران

ایتام روستایی خانه‌دار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۲۴۳

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری عنوان کرد: یکی از کارهایی که با همکاری کمیته امداد و سازمان بهزیستی در حال نهایی شدن است، خانه‌دار کردن ایتام روستایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بزرگترین مراسم " گلریزان ملی" به منظور حامی یابی، جذب و کمک حداکثری مدیران ارشد نظام به ایتام با بعد از ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد. «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در این برنامه اظهار داشت: هیچ اقدامی در برابر خدمت به ایتام قابل مقایسه نیست. عبادت‌های امیرالمومنین(ع) مورد غبطه ملائکه بوده و ایشان همواره به ایتام رسیدگی و با آنها بازی می‌کردند. امیرالمومنین(ع) دو سفارش درباره یتیمان دارند؛ تأمین معیشت، آن هم به صورت مستمر و نیز اکرام و تغذیه روحی یتیم.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است که رفتن به مدرسه خوب و داشتن آموزگاران لایق حق یتیمان است تا امر نخبه‌پروری امکان‌پذیر شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: حرکت انقلاب ما به دوش مردم بوده و مردم آموزگار ما بوده‌اند و همه ارکان در مسیر احیای یتیم‌نوازی که شیوه امیرالمومنین(ع) بود، گام نهادند. احیای سیره علوی در زمره افتخارات این مردم است و امیدوارم اینگونه مراسمات موثر واقع شود.

عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما در سخنانی در ادامه این برنامه تاکید کرد: ایمان امری درونی و تقوا یک امر عملی است و ما نیز در سازمان صداوسیما پای کار حمایت از طرح‌های اکرام ایتام کمیته امداد خواهیم بود.

محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: در بین همه برنامه‌های امداد، طرح‌های توجه به ایتام کار ارزنده و مورد توجهی است و همه نهادها و دستگاه‌ها از این برنامه‌ها حمایت می‌کنند.

وی با‌ بیان اینکه امروز شرایط ایتام در کشور در وضعیت خوب و مناسبی است، گفت: مردم و دولت همواره پای کار بوده‌اند. یکی از کارهای که با همکاری کمیته امداد و سازمان بهزیستی در حال نهایی شدن است، خانه‌دار کردن ایتام روستایی است.

وی اظهار داشت: ما بنا داریم یک پویش راه بیاندازیم  که با کمک دولت و با همکاری نهادهای حاکمیتی این طرح پیش خواهد رفت. امیدواریم بعد از این یتیمی بدون سرپناه در روستاها نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز