خبرگزاری کار ایران

حاجی میرزایی:

جامعه پیشرفته از سرمایه‌های معنوی خود قدردانی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۰۱۰

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: جامعه‌ای که با داشته‌ها و دانش‌های خودش تعامل بهتر، سنجیده‌تر و اثربخش‌تر داشته باشد، جامعه‌ای پیشرفته‌تر است.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در آئین تجلیل از نیم‌قرن معلمی و مدیریت فرهنگی علی‌اصغر فانی وزیر اسبق آموزش‌وپرورش که در مجتمع مصلی نژاد و به همت آموزش‌وپرورش منطقه شش تهران برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت امام جواد علیه‌السلام، اظهار کرد: از برگزاران چنین مراسم ارزشمندی تشکر می‌کنم و امیدوارم این کار خوب ادامه یابد.

وی با اشاره به ارتباط۴۰ ساله‌ای که با دکتر فانی دارد، افزود: ایشان فرد بسیار مفیدی برای نظام تعلیم و تربیت بوده است و نظام از برکات ایشان همچنان بهره‌منداست و از دانش و تجربیات دکتر فانی در آموزش‌وپرورش هنوز استفاده می‌کنیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اینکه یک جامعه ارتباطش با سرمایه‌های معنویش چگونه است موضوعی مهم و ملاک سنجش جامعه است. خداوند نیز در قرآن بر تعامل خوب و منطقی انسان با نعمت‌هایی که در اختیار او قرارداده است، تأکید می‌کند.

وی اضافه کرد: برخی نوع رابطه، با منابع را تابع اصل کمیابی می‌دانند و می‌گویند باید از داشته‌ها بهتر استفاده کرد و از منابعی که کمیاب نیستند هرگونه خواستید استفاده کنید اما خداوند در قرآن می‌فرماید هرچه در زمین است؛ چه کمیاب باشد یا فراوان وسیله امتحان انسان است، آنچه مهم است، نحوه تعامل انسان با نعمت‌هاست و این موضوع ملاک سنجش و ارزیابی افراد است.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: از میان انواع دانش‌هایی که ما داریم یکی از آن‌ها دانش نهفته در اذهان افراد است هرچند این موضوع کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد البته نحوه استخراج این دانش بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که با داشته‌ها و دانش‌های خودش تعامل بهتری داشته باشد جامعه‌ای پیشرفته‌تر و بادوام‌تر است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: جامعه‌ای که به ما فرصت و اجازه تصمیم‌گیری در برهه‌ای از زمان داده است حق دارد در خصوص نحوه عملکردمان از ما پرسش کند و در دانش و تجربه با ما سهیم شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز