خبرگزاری کار ایران

توافق با درج موضوع داوری در عقود و قراردادهای تنظیمی بین مؤسسات حقوقی و مردم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۸۶۹

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران با رئیس انجمن صنفی کارفرمایی، مؤسسات حقوقی، داوری تهران بزرگ طی تفاهم نامه ای، بر درج موضوع داوری در عقود و قراردادهای تنظیمی فیمابین مؤسسات حقوقی و مردم تاکید و توافق کردند.

به گزارش ایلنا، علی دیزجی گفت: بر این اساس دعاوی ناشی از قراردادهای تنظیمی فیمابین مؤسسات حقوقی و مردم ، توسط داوران منتخب رسیدگی و رأی مقتضی صادر می شود.

دیزجی گفت : این اقدام با هدف کاهش مراجعه مردم به مراجع قضائی و تسریع در حل و فصل اختلافات و توسعه نهاد داوری صورت گرفته است.

لازم به ذکر است در مواد 454 الی 501 قانون آیین دادرسی مدنی ، نهاد داوری و مقررات آن تنظیم و پیش بینی گردیده و از طرف دیگر به علت وقوع و حدوث خیلی از منازعات و اختلافات و دعاوی فیمابین مؤسسات حقوقی و مردم ، ضرورت دارد در حین مواجهه با این چنین مواردی ارجاع به صلح و سازش و حتی داوری پیش بینی گردد تا به هنگام اختلاف در تفسیر و یا اجرای قرارداد، داوران مداخله و رأی مقتضی را صادر نمایند.

همچنین در این جلسه مقرر گردید: تلاش برای انعقاد صلح و سازش راجع به کلیه اختلافات اعم از حقوقی ، کیفری ( جرائم قابل گذشت و جنبه خصوصی جرائم غیر قابل برگشت)، فیمابین مؤسسات حقوقی و مردم و همچنین ایجاد اتاق داوری بمنظور داوری پیرامون اختلافات حادثه بین شهروندان و مؤسسات حقوقی طبق مقررات داوری ( مندرج در قانون آیین دادرسی مدنی )

لازم به ذکر است با عنایت به اینکه در بند الف ماده 116 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در راستای کاهش مراجعه مردم به مراجع قضائی و تسریع در حل و فصل اختلافات ، ایجاد و توسعه نهاد داوری تکلیف گردیده و در سند تحول قضائی مصوب ریاست محترم قوه قضائیه توسعه روش های جایگزین رسیدگی قضائی و ارتقاء و سامان دهی نظام داوری گنجانده شده است .

گفتنی است علت این اقدام از جانب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، باعث پیشگیری از وقوع منازعات و اختلافات و دعاوی فیمابین مؤسسات حقوقی و شهروندان می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز