خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشکیل کلاس‌های جبرانی برای دانشجویانِ درگیر کندی اینترنت/ در نظر گرفتن هتل برای اقامت دانشجویان دکتری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۷۵۲

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و تحقیقات در خصوص تشکیل کلاس‌های جبرانی برای دانشجویان گفت: ما برای آن دسته از دانشجویان که در برخی کلاس‌ها به واسطه کندی اینترنت در بازه‌های زمانی خاصی با مشکل رو به رو می‌شدند، تلاش کردیم آن کلاس را دوباره تعریف کنیم یا حتی برایشان کلاس جبرانی بگذاریم.

«سودابه سلیمانی» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی درباره عمده مشکلات دانشجویان این دانشگاه در امتحانات مجازی و کلاس‌های الکترونیکی اظهار داشت: به طور کلی می‌توان گفت که امتحانات به خوبی و در دو روش برگزار شد که یک مدل آزمون تشریحی و یک مدل آزمون تستی بود. ما توانستیم تقریبا تمامی امتحانات را پوشش دهیم و امتحان از دست رفته‌ای نداشتیم.

وی بیان کرد: تعداد دانشجویانی که با مشکل آپلود پاسخ نامه‌ها رو به رو بودند خیلی کم بود و از پیش نیز در سامانه امتحانی دانشگاه تنظیماتی در نظر گرفته شده بود. به عنوان مثال آدرس ایمیل استاد در اختیار دانشجویان بود که اگر حین امتحان با مشکل رو به رو می‌شدند، می‌توانستند همان موقع که زمان امتحان به پایان امتحان می‌رسد پاسخ نامه را به استاد ایمیل کنند. خوشبختانه مشکل خاصی مشاهده نشد و امتحانات ما به سلامت انجام شد.

سلیمانی در واکنش به قطعی برق حین امتحانات دانشجویان گفت: از آنجا که دانشجویان سوالات را دانلود کرده بودند، قطعی برق نمی‎توانست خللی در روند امتحان ایجاد کند و دانشجویانمان از این نظر مشکلی نداشتند و به هر طریق پاسخ نامه‌هایشان به دست ما می‌رسید.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبیعتا کیفیت آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری کمی کمتر است، اما واحد ما سعی کرد تا حد امکان پوشش دهی لازم را انجام دهد.

وی در خصوص تشکیل کلاس‌های جبرانی برای دانشجویان گفت: ما برای آن دسته از دانشجویان که در برخی کلاس‌ها به واسطه کندی اینترنت در بازه‌های زمانی خاصی با مشکل رو به رو می‌شدند، تلاش کردیم آن کلاس را دوباره تعریف کنیم یا حتی برایشان کلاس جبرانی بگذاریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و تحقیقات افزود: ما برای کیفیت بخشی کلاس‌ها تلاش کردیم اما طبیعتا مشکلاتی که سایر دانشگاه‌ها به جهت آموزش مجازی و ساختارها داشتند، ما هم تجربه کردیم. در کل نسبت به آنچه که انجام دادیم رضایت داریم، فکر نمی‌کنم دانشجویان هم خیلی مشکلی داشته باشند.

وی ادامه داد: ما به عنوان کسانی که هم استاد هستیم و هم مسئولیت داریم این عقیده را داریم که اگر می‌شد در بحث امنیت آزمون خطاهای احتمالی دانشجویان را رصد یا کمتر کنیم، طبیعتا بهتر بود.

سلیمانی در این باره تاکید کرد: امیدواریم اگر قرار باشد، امتحانات باز هم به صورت مجازی باشد بتوانیم برای ساختار امتحانی ترم بعد، تدابیری بیاندیشیم که بحث امنیت نیز تامین شود. ضمن این که در ترم جاری هم قرار بود این اتفاق بیفتد، ولی به دلیل این که قدری بازه زمانی برنامه‌نویس‌های ما کم بود به حد ایده‌آل نرسیدیم اما کیفیتی کار در حد رضایتمندی بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از دانشجویانی که به آموزش مجازی دسترسی ندارند دارید؟ گفت: در واحد علوم و تحقیقات تحصیلات تکمیلی‌ها و اغلب دانشجویان از تهران هستند، به همین خاطر مشکل خیلی زیادی در خصوص عدم دسترسی به سامانه آموزشی و اینترنت نداشتیم. از میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز از آزمایشگاه به عنوان پژوهش برای پایان نامه و تزهای دکتری استفاده می‌کردند.

او افزود: دانشجویان از پیش وقت می‌گرفتند و دانشگاه به آن‌ها اجازه می‌داد تا در محیط امنی که هیچ کسی نیست کار کنند. ضمن این که واحد علوم و تحقیقات یک هتل دارد و اغلب دانشجویان phd ما کسانی هستند که خیلی از آن‌ها هیئت علمی واحدهای دیگر هم هستند و می‌توانستند از امکانات هتل فرهیختگان هم استفاده کنند.

سلیمانی درباره دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی بیان کرد: با توجه به این که آقای دکتر طهرانچی بخش‌نامه‌ای صادر کردند، مبنی بر اینکه، آن‌هایی که در شهرستان‌ها هستند در واحد دانشگاهی نزدیک محل زندگی‌شان حضور پیدا کنند؛ دفاع‌ دانشجویان شهرستانی به این صورت انجام شد و لزومی به این که به واحد ما بیایند، نداشتند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که در شهرستان‌ها بودند به اتاق‌های مجهز به سیستم که کسی هم درآنجا نبود  می‌آمدند و فقط کارشناس پژوهش می‌آمد و به امور آنها رسیدگی می‌کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز