خبرگزاری کار ایران

عسگری:

انتخابات الکترونیکی مجمع سهامداران سهام عدالت در ۲۰ اسفندماه/ ۳۰میلیون نفر روش غیرمستقیم و ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۱۷۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت در سطح کشور، از انتخابات الکترونیکی مجمع سهامداران در ۳۱ شرکت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، حشمت الله عسگری در جلسه رسیدگی به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان تهران با اشاره به اجرای سیاست کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اجازه مقام معظم رهبری به شورای عالی بورس اظهار داشت: برنامه آزادسازی سهام عدالت در دستور کار قرار گرفته و اقدامات متعددی جهت آزادسازی سهام مشمولان و امکان معاملاتی شدن در بازار سرمایه تا ساماندهی، ثبت و فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت انجام شده است. 

وی سپس با اشاره به ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت در سطح کشور افزود: در اردیبهشت‌ماه امسال برنامه آزادسازی سهام عدالت اعلام و در مدت‌زمان مشخص، افراد می‌توانستند دو روش مستقیم و غیرمستقیم برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کنند؛ بر این اساس اگر افراد به سامانه مراجعه نکرده باشند، غیرمستقیم تلقی می‌شوند که بیش از ۳۰ میلیون نفر غیرمستقیم محسوب می‌شوند و ۱۹ میلیون نفر هم روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران سپس ادامه داد: در روش مستقیم سهام ۳۶ شرکت بورسی در پنل کد بورسی افراد درج می‌شود و در نتیجه خودشان خرید و فروش سهام را مدیریت می‌کنند و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، نقشی در مدیریت شرکت‌های واگذار شده ندارند و در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدیریت غیرمستقیم دارند؛ برای هر استان شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شکل گرفته است و در حال ثبت و پذیرش در بورس است که به صورت هلدینگ سهام سهامداران خود در شرکت‌ها را مدیریت می‌کند و براساس مدیریت شرکت‌های استانی سوددهی متفاوتی خواهند داشت و هر استان که مدیران توانمندتری داشته باشد، سوددهی بالاتری دارد. 

عسگری با اشاره به افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند خاطرنشان کرد: افرادی که به سرمایه‌گذاری در بورس مشغول هستند، موظفند اطلاعات خود را در سامانه سجام ثبت کنند و اگر فردی تصمیم به فعالیت در بازار بورس داشته باشد باید از طریق ثبت نام در سامانه سجام به آدرس www. sejam. ir کد بورسی خود را دریافت کند؛ البته نه تنها برای فعالیت در بازار بورس بلکه برای فعالیت در فرابورس، بازارهای سرمایه‌گذاری متفرقه، بورس انرژی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و فلزات گران‌بها نیز باید در سامانه سجام ثبت نام کرد. 

وی سپس با اشاره به اینکه پنج مرحله برای ثبت شرکت‌های تعاونی حوزه سهام عدالت وجود دارد گفت: مرحله اول تبدیل شرکت‌های تعاونی به شرکت سهامی عام در سطح استان‌ها است که عمدتاً این کار انجام شده و در قالب شرکت‌های تعاونی دیگر فعالیتی نداشته و شرکت‌ها به شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعلی بدل شده‌اند؛ انتخابات مجمع سهامداران در ۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری در ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: این طرح، کار بسیار بزرگ و مهمی است و تمام دستگاه‌ها باید همکاری لازم را جهت تحقق هدف نهایی که یک شرکت سرمایه‌گذاری توانمند با افراد خبره در صدر این برنامه به عمل آورند؛ ۵۰ هزار میلیارد تومان در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد بنابراین باید در انتخاب افراد دقت شود. 

عسگری عنوان کرد: تولید محتوا مناسب در جهت اطلاع‌رسانی دقیق شهروندان حائز اهمیت است؛ و دستورالعمل واحدی به بخشداری ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت تسریع در امور این طرح ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز