خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل مطرح کرد:

ایجاد شبکه‌های بزرگ دانایی در منطقه، مهم‌ترین جنبه جهانی شدن

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۸۹۸

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی درخصوص اهمیت مجامع بین‌المللی و چشم‌انداز همکاری‌های وزارت علوم گفت: با توسعه تکنولوژی، جهانی‌شدن امری اجتناب‌ناپذیر است و از مهم‌ترین جنبه‌های جهانی شدن ایجاد شبکه‌های بزرگ دانایی در منطقه است.

به گزارش ایلنا، سالار آملی در نشست (مجازی) هم‌اندیشی توسعه همکاری با سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی که امروز (یکشنبه) در محل این وزارت برگزار شد، اظهار داشت: وجود سازمان‌هایی مانند سازمان ملل، اپیک، اکو و دی۸ ضرورت همگرایی را در منطقه نشان می‌دهد و نکته مهم در این جهانی شدن آن است که هر کشور بخشی از حاکمیت ملی خودش را واگذار می‌کند و گوشه‌ای از حاکمیت جهانی شدن را به دست می‌آورد؛ مانند عرصه ورزش که با حضور در مجامع بین‌المللی امکان استفاده از امکانات، شرکت در مسابقات جهانی، قاره‌ای و المپیک حاصل می‌شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: سازمان‌های بین‌المللی یا سازمان‌های بین‌الدولی توسط دولت‌ها شکل می‌گیرند و وزارتخانه‌ها و ریاست جمهوری در شکل‌گیری آن‌ها دخیل هستند. سازمان‌های غیردولتی، اتحادیه‌های بین‌المللی و دانشگاهی هستند که دانشگاه در حوزه اختیارات خود می‌توانند به این سازمان‌ها بپیوندند.

وی درخصوص تاثیرات جهانی شدن تصریح کرد: منزوی نبودن و مطرح شدن در حوزه‌های بین‌المللی، استفاده از تجربیات دیگران که بسیار کلیدی است، رساندن استاندارد کشور به معیارهای استانداردهای جهانی و شرکت در هنجارسازی‌های بین‌المللی از تاثیرات و مزایای جهانی شدن است.

 سالار آملی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم دانشگاه‌ها بسترهای بین‌المللی شدن را مدنظر قرار دهند و حداقل در چهار الی پنج سازمان و اتحادیه عضو شوند و در این راستا هماهنگی‌های لازم را با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه انجام دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز