خبرگزاری کار ایران

مخالفت با افزایش دو هزار میلیاردی درآمدها از محل عوارض ساختمانی و تراکم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۸۹۳

اعضای شورای شهر تهران با افزایش دو هزار میلیاردی سقف درآمدها از محل سقف عوارض ساختمانی و تراکم مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از تصویب کلیات درآمدی بودجه ۱۴۰۰، جزئیات آن مورد بحث و بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

ابراهیم امینی پیشنهاد داد تا دو هزار میلیارد تومان برای اجرای خط آسمان افزایش یابد.

محمد سالاری در مخالفت با این پیشنهاد گفت: خط آسمان برای برقراری عدالت اجتماعی بوده است تا حقوق برخی شهروندان که در محلات از بین رفته رعایت شود. این موضوع در اختیار شورای عالی معماری و شهرسازی است و نه شورای شهر. یکی از دغدغه‌های شورای عالی این است که شهرداری به دنبال درآمدزایی است نه تحقق عدالت اجتماعی.

او ادامه داد: ضمن اینکه عوارضی که در این آیتم دیده شده، مبتنی بر همان نگاه دیده شده است و به هیچ عنوان هنوز برای موضوعی که اصل آن تصویب نشده نمی‌توان ردیف اعتباری در نظر گرفت.

حسن خلیل آبادی در موافقت با این پیشنهاد گفت: این پیشنهاد مبتنی بر نیاز عمومی است که به ویژه در مناطق جنوبی به چشم می خورد و مراجعات زیادی در این زمینه داریم.

سپس عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی درباره این پیشنهاد گفت: ه0دف اصلی اتفاقات مهمی است که در حوزه شهرسازی در حال بررسی است و خیل وقت است به کمیسیون ماده ۵ ارائه شده است و هدف اصلی آن تحقق عدالت اجتماعی در شهر است.

او ادامه داد: در ضوابط طرح تفصیلی فعلی برای زمین هایی که از مساحت مشخصی بالاتر هستند طرح تشویقی در نظر گرفته شده بود که عمدتا در مناطق شمالی تهران قرار داشت. در مناطق میانی و جنوبی که ریز دانه هستند این مشکل وجود دارد و هدف آن ایجاد تراکم در این مناطق و هدف درآمدی برای آن مطرح نبوده است.

به گزارش ایلنا، با رای اعضای شورای شهر تهران با افزایش دو هزار میلیاردی سقف درآمدها از محل سقف عوارض ساختمانی و تراکم مخالفت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز