خبرگزاری کار ایران

کشف ۴۰۸ کیلوگرم انواع مواد افیونی در مرز سراوان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۸۰۹

جانشین فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۴۰۸ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "جواد رفیعی" در تشریح این خبر، گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم مرزهای ایران اسلامی، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور از مسیر ارتفاعات منطقه مرزی جالق دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و اجرای طرح مهار منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند، محموله موادمخدر را کشف کنند.

جانشین فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را به وسیله چند رأس دواب وارد کشور کنند به محض مشاهده مرزداران، اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کرده و مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن دواب‌ها و برجا گذاشتن محموله موادمخدر، به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

سرهنگ رفیعی بیان کرد: مرزداران مجاهد هنگ مرزی سراوان در این عملیات موفق شدند ضمن مهار ۶ رأس دواب، ۴۰۸ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۲۰۵ کیلوگرم تریاک و ۲۰۳ کیلوگرم حشیش را کشف کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید بدانند، امروز مرزداران مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز