خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش:

معاونت حقوقی باید امور را قاعده‌مند کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۷۹۶

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معاونت حقوقی باید بتواند امور وزارت آموزش‌وپرورش را قاعده‌مند و مبتنی بر رویه‌های منطقی و قانونی نماید، اظهار کرد: باقاعده‌مند شدن امور، قدرت یادگیری و کار آرایی سیستم افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در این نشست با اشاره به اینکه معاونت حقوقی و امور مجلس مأموریت‌های سنگینی بر عهده دارد، اظهار کرد: داشتن هدف‌های روشن برای هر مجموعه و سازمانی الهام‌بخش است و باعث افزایش انرژی و شوق کار می‌شود و هم‌افزایی ایجاد می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به طور خاص در حوزه حقوقی املاک یسیار مهم است گفت: یکی از امور بی‌قاعده در بحث مستندسازی املاک رخ داده که باید با سرعت بیشتری این قاعده مندی بوجود آید. وامور املاک وزارت آموزش‌وپرورش سامان یابد و در این راه باید با تأکید بر استمرار بر فعالیت‌ها بتوانیم املاک بیشتری را سنددار و از گزند حوادث دور نگاه‌داریم. وی افزود: در مورد لوایح باید نگرش مفهومی داشته باشیم و به شکلی هدفمند‌تر دنبال شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با مدیران معاونت حقوقی و امور مجلس بر تناسب خطا و جزا و رعایت حقوق افراد در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری تاکید کرد و گفت: لایه‌های قانون تعارض منافع در آموزش و پرورش عمق بیشتری یابد.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه تعارض منافع در آموزش‌وپرورش گفت: لایه‌های تعارض منافع در آموزش‌وپرورش می‌تواند عمیق‌تر شود و حوزه‌های بیشتری را شامل شود. با افزایش عمق لایه‌های تعارض منافع در آموزش‌وپرورش می‌توانیم شفاف‌تر و دقیق‌تر عمل کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه در حوزه تخلفات اداری باید بررسی کنیم چه تخلفاتی در آموزش‌وپرورش شکل می‌گیرد، اظهار کرد: باید راهکارهای پیشگیری از تخلفات را بررسی کرد و بر اساس آن اصلاحاتی تنظیم کرد تا خطاها کمتر شود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در پاسخ دهی به نمایندگان مجلس نباید صرفا یک پیام رسان باشیم و باید ادبیات خاص و مناسب بکار ببریم گفت: مدیریت محتوایی بر مدیریت شکلی ارجحیت دارد ارتباط هوشمند و هدفمند با نمایندگان و پرهیز از انفعال مطمح نظر باشد. وی در همین خصوص بر همکاری‌های درون سازمانی تاکید کرد و گفت: باید تمامی حوزه‌ها همکاری کنند.

وی در پایان در حوزه تخلفات اداری بر تناسب خطا و جزا و رعایت حریم افراد در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز