خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

امکان تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فراهم نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۷۸۷

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با بسته محرک اقتصادی شهرداری نتوانست درآمدها را محقق کند، گفت: وقتی با آن بسته که شرایط را برای شهرداری عادی سازی کرد، درآمد محقق نشد، در سال آینده حتی اگر کرونا هم نباشد نمی‌تواند کل درآمد پیش بینی شده را محقق کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری پس از قرائت گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش درآمدی بودجه در مخالفت با این گزارش گفت: وقتی بودجه را برای سال آینده می‌خواهیم تصویب کنیم، مبنی بر بودجه سال جاری و تحقق درآمدها است. 

او ادامه داد: تا پایان ماه دهم حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان محقق شده است و از این مبلغ بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری شهرداری است در نتیجه عملا کار خاصی در شهر نمی‌توانیم انجام دهیم. 

نظری با بیان اینکه اگر درآمد را واقعی‌تر پیش بینی کنیم هزینه‌ها نیز منطقی‌تر خواهد بود گفت: وقتی تحقق درآمد درست پیش بینی نشود و برای آن هزینه بتراشیم، شهرداری بدهکارتر می‌شود. ما که به دنبال بدهکارتر کردن شهرداری نیستیم. 

او گفت: اگر فکر می‌کنیم که سال آینده بر روی کاغذ شرایط بهتر می‌شود، اتفاقا وقتی بسته محرک اقتصادی را پیش بینی کردیم براساس شرایط کرونایی وضعیت را جوری برای شهرداری تغییر دادیم که انگار در شرایط عادی است. لذا شهرداری می‌توانست از محل درآمدهای حاصل از بسته کرونایی مانند شرایط عادی درآمد را محقق کند، وقتی این کار را نکرد، در سال آینده حتی اگر کرونا هم نباشد نمی‌تواند کل درآمد پیش بینی شده را محقق کند. 

نظری گفت: به همین دلایل مخالفتم را با کلیات اعلام می‌کنم و امیدوارم دوستانی که از پیش تصمیم گرفتند انگشت مبارک را فعال کنند و وقت ملت را بیش از این نگیرند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز