خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد:

افزایش ۳۵ درصدی کشف قاچاق در حوزه صنعت هوایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۲۳۳

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اعلام اینکه پلیس فرودگاه ها در سال جاری موفق عمل کرده است از افزایش 35 درصدی کشف کالا و ارز قاچاق در حوزه صنعت هوایی و کاهش 32 درصدی سرقت در فرودگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "مهدی معصوم بیگی" در همایش فرماندهان پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با درود و سلام به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و ایثارگران عرصه نظم و امنیت اظهار داشت: پلیس فرودگاه تخصصی ترین مجموعه پلیس پیشگیری ناجا محسوب می شود که بزرگ ترین افتخار آن تامین امنیت مطلوب 59 فرودگاه فعال کشور برای تردد با آرامش میلیون ها مسافر داخلی و خارجی و صنعت حمل و نقل هوایی است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه طی 10 ماهه سال 99 نزدیک به 23 میلیون مسافر داخلی و خارجی از فرودگاه های کشور تردد کرده اند، افزود: در این بازه زمانی بیش از 230 هزار سورتی پرواز نیز انجام شده که تامین نظم و امنیت این تعداد از مسافران با توجه به تلاش شبانه روزی کارکنان پلیس فرودگاه قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه رفتار، کردار و گفتار پلیس فرودگاه باید اسلامی و استاندارد باشد، تصریح کرد: اولین برخورد و مواجهه مسافران داخلی و خارجی صنعت هوایی کشور هنگام ورود و خروج از پایانه های هوایی با کارکنان پلیس فرودگاه های کشور است لذا پلیس فرودگاه، معرف چهره پلیس کشور  است و ایجاب می کند شان و منزلت پلیس تراز انقلاب اسلامی حفظ و رعایت شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه فرودگاه‌های کشور نقش مهم و منحصر به فردی را در ماموریت انتظام بخشی به صنعت هوایی کشور بر عهده دارند و این مهم ضرورت توجه به پلیس تخصصی فرودگاه را دو چندان کرده است، گفت: بحمدالله مستمر بودن امور آموزشی، تیزهوشی و خدمت جهادی همچنین بهره گیری از فناوری های نوین و تلاش برای هوشمندسازی پلیس فرودگاه  موفقیت بیش از پیش پلیس فرودگاه های پلیس پیشگیری ناجا را فراهم کرده است که از این بابت قدردان زحمات فرماندهان، مدیران و کارکنان ولایی و پرتلاش مجموعه بزرگ پلیس فرودگاه های کشور هستیم.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سردار معصوم بیگی تشدید اقدام‌های کنترلی با هدف پیشگیری و مقابله با خروج کالا و ارز غیر مجاز از مرزهای هوایی کشور را از جمله ماموریت های مهم این پلیس ارزیابی کرد و تصریح کرد: افزایش 35 درصدی کشف کالا و ارز قاچاق در 10 ماهه سال جاری گویای ممتاز و موثر بودن فعالیت‌های پلیس فرودگاه در حفظ امنیت اقتصادی کشور است، ضمن اینکه با اقدامات موثر پیشگیرانه، 32 درصد سرقت در فرودگاه های کشور در این مدت کاهش یافته است.

وی جلوگیری از جا به جایی مواد مخدر از مرزهای هوایی کشور را یکی از حساس ترین ماموریت های پلیس فرودگاه دانست و تصریح کرد: با هوشیاری کارکنان بیش از یک تن انواع مواد مخدر در این بازه زمانی کشف شده است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه آمارها و بررسی عملکرد بیانگر جهت گیری صحیح و هدف گذاری های مناسب در  پلیس فرودگاه است از تلاش های سردار "حسن مهری" و سایر روسای پلیس فرودگاه های سراسر کشور قدردانی و خاطرنشان کرد: پیش نیاز فعالیت صنعت هوایی، امنیت است بنابراین لازم است همه سازمان های مسئول در توجه به این مهم که "امنیت" و "پرواز" جدایی ناپذیر هستند اهتمام ویژه ای به توسعه همکاری با پلیس پیشگیری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز