خبرگزاری کار ایران

توزیع هزار تخته چادر دیگر در بین زلزله زدگان / برخی مردم تقاضای دریافت کانکس دارند/اعلام شماره حساب برای دریافت کمک‌های مردمی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۰۰۶

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع هزار و ۸۰۰ تخته چادر در بین زلزله زدگان در منطقه سی سخت گفت: با توجه به وضعیت جوی در منطقه مردم درخواست دریافت کانکس دارند.

«محمد حسن قوسیان مقدم» دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات امدادرسانی به زلزله زدگان در منطقه سی سخت گفت: همانطور که می‌دانید از زمان وقوع زلزله ۳۹ ساعت می‌گذرد و در این مدت عملیات پشتیانی خوبی داشتیم. در همان شب کمک‌های امدادی از استان‌های فارس، اصفهان و یاسوج به سی سخت ارسال شد. 

وی با اشاره به بارش باران و برف در منطقه زلزله زده ادامه داد: تاکنون هزار و ۸۰۰ تخته چادر توزیع شده است. همچنین قرار است هزار دستگاه چادر دیگر نیز بین مردم توزیع شود. در توزیع اقلام نیز از نیروهای محلی در کنار نیروهای نظامی و انتظامی استفاده کرده ایم. همچنین تاکنون ۱۰ تن نایلون از دیگر استان‌ها به منطقه ارسال شده است. 

سخنگوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در این حادثه خداروشکر تلفات انسانی نداشتیم و میزان تخریب‌ها به صورتی است که امکانات مردم از بین نرفته است و مردم می‌توانند از وسایل منازل‌شان استفاده کنند اما به دلیل ترک‌هایی که روی دیوارها ایجاد شده است مردم از نظر روانی آرامشی برای حضور در منازل ندارند و باید این منازل به سرعت بازسازی شود. 

قوسیان مقدم تصریح کرد: ما اسکان اضطراری را برای مرم آماده کرده‌ایم اما برخی درخواست کانکس داشته اند. توزیع کانکس مربوط به اسکان موقت است که در حیطه وظایف هلال احمر نیست و باید سازمانهای دیگری مانند سازمان مدیریت بحران در این زمینه ورود کنند. البته ما در جلسات درخواست مردم را برای دریافت کانکس مطرح کرده‌ایم و قرار است در این خصوص تصمیم گیری شود. 

وی درباره اعلام شماره حساب توسط هلال احمر گفت: ما گفتیم برای اینکه کمک‌ها سریعتر به دست مردم برسد شماره حسابی را از طرف هلال احمر استان اعلام شود که البته زیر نظر نظارت جمعیت هلال احمر کشور است. مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۵٢٢٣۵٢٢٣١٩ و شماره کارت ۶١٠۴٣٣٧۴٢٨۵٠٨٠٣٨ واریز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز