خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد ملی کرونا:

دیگر هیچ عقب‌افتادگی در فاز واکسیناسیون‌های غیرکرونایی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۲۹۴

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه در حال حاضر ما هیچ عقب افتادگی در فاز واکسیناسیون‌هایی که انجام می‌دادیم نداریم و خدمات عقب افتاده هر گروه سنی را جبران کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در مراسم دیدار با مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت بیان کرد: الان تعداد مرگ و میرها دو رقمی شده است و یکی از مواردی که آقای وزیر خیلی حساس بودند و تذکر می‌دادند این بود که مبادا به خاطر بحث کرونا سایر خدمات اصلی را فراموش کنیم و این موضوعی است که در سطح دنیا الان بسیار مهم است و قطعاً جزو دغدغه‌های همه کشورها است.

رئیسی افزود: ما در این رابطه سه استراتژی داشتیم و یک بازآرایی در نظام شبکه انجام دادیم و این مراکز را از دیگر مراکز جدا کردیم تا افراد با خیال راحت به مراکز درمانی کرونا مراجعه کنند و سایر مراکز آلوده نشود.

وی ادامه داد: تا الان حدود هزار مرکز شهری و حدود ۱۰۰ مرکز در مناطق روستایی برای نظام شبکه کووید 19و همینطور واحدهای نمونه گیری اضافه کردیم.

رئیسی گفت: در حال حاضر در وزارت بهداشت سامانه‌ی اطلاعاتی نتیجه‌ی‌ آزمایش‌ها راداریم و مثلا در بحث فرودگاه، ترمینال‌های حمل و نقل از آزمایش‌ها استعلام می‌گیرند و اگر فردی کرونای مثبت داشته باشد به او بلیطی فروخته نمی‌شود.

وی افزود: اگر کسی بخواهد نقض پروتکل کند خدمتی به او ارائه نمی‌شود، حتی برای برگزاری آزمون‌ها هم از افراد استعلام می‌شود و در صورت مثبت بودن آزمایش، به سالن‌های مخصوص دیگری منتقل می‌شوند، کم کم مطب‌ها و مراکز خصوصی مثل بیمارستان و آزمایشگاه‌ها هم به این سامانه وصل خواهند شد.

رئیسی افزود: واکسیناسیون‌هایی که مرتب در کشور انجام می‌شد، یکی از مواردی بود که آسیب دید و خیلی از کشورها میزان واکسیناسیون‌شان پایین آمد اما خوشبختانه در حال حاضر ما هیچ عقب افتادگی در فاز واکسیناسیون‌هایی که انجام می‌دادیم نداریم و خدمات عقب افتاده هر گروه سنی را جبران کردیم.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: همه‌ی مدیران ما در حدود یک هفته تمام بسته‌های خدماتی را بررسی کردند که کدام خدمات از راه دور ارائه می‌شود و این موضوع باعث شد تا خدمات عقب مانده به کمتر از ۵ درصد برسد و همچنین در فاز بعدی وزیر پیشنهاد طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را داد که در آن تیم‌های بسیج، هلال احمر، سفیران سلامت و رابطین همکاری کردند، تا الان دو میلیون نفر به واسطه این تیم‌ها شناسایی شدند.

وی گفت: تا الان حدود ۳۵۴ تخلف در رابطه با پروتکل‌ها بررسی شده و حدود ۲۵ هزار واحد یا مکان پلمب شده به این دلیل که رعایت نکردند و ۶۴۰۰۰ مکان نیز ضدعفونی شده است و تیم آخر هم تیم حمایتی است که قریب به یک میلیون خانوار را که از کرونا آسیب دیدند این تیم حمایت می کند و حمایت دیگر برای سالمندان است که امکان بعضی کارها مثل خرید را ندارند و این تیم‌ها چنین خدماتی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز