خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون ماده پنج صورت گرفت؛

موافقت با کلیات طرح توسعه پردیس دانش و سلامت بیمارستان شریعتی در منطقه۲۲

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۲۷۳

در جلسه امروز کمیسیون ماده پنج، با کلیات طرح توسعه پردیس دانش و سلامت بیمارستان شریعتی در منطقه ۲۲ موافقت شد.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با کلیات طرح توسعه پردیس دانش و سلامت بیمارستان شریعتی در منطقه ۲۲ موافقت شد. 

 علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج دراین‌باره گفت: طرح توسعه پردیس دانش و سلامت بیمارستان شریعتی به مساحت ۲۷ هکتار در منتهی‌الیه غربی منطقه ۲۲ واقع شده است که دارای مصوبه سال ۹۵ کمیسیون ماده پنج هست. 

وی افزود: در بیستمین جلسه کمیسیون ماده پنج در سال جاری بررسی این طرح در دستور کار قرار گرفت که پس از بحث و بررسی مبسوط با کلیات طرح موافقت شد. 

اشراقی در خصوص جزئیات این طرح گفت: قرار شد در محدوده میانی طرح، تعدیل بارگذاری داشته باشیم و با الحاق محدوده شرقی دسترسی مناسب به این پردیس ایجاد شود؛ همچنین محدوده غربی طرح برای ساخت بوستان سلامت اختصاص یابد و با ارائه طرح جامع یکپارچه بیمارستان، مراتب به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود. 

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج افزود: همچنین در این جلسه با احداث یک مجموعه مسکونی واقع در منطقه یک نیز موافقت شد. 

وی در خصوص این مجموعه مسکونی گفت: زمین پروژه از تجمیع سه قطعه به مساحت سیزده هزار مترمربع در محدوده قیطریه منطقه یک تشکیل می‌شود که در سال ۱۳۹۰ به‌منظور استفاده مجتمع تجاری، تفریحی و سینمایی مجوز ساخت گرفته است. 

اشراقی بیان کرد: ازآنجاکه زمین این پروژه در بافت غالب مسکونی واقع شده است لازم به تهیه گزارش امکان‌سنجی بود که پس از مطالعات شهرسازی، معماری، اجتماعی و عارضه‌سنجی ترافیکی این گزارش ارائه و پس از طرح موضوع در کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج، اصلاحات لازم صورت پذیرفت. 

وی افزود: با عنایت به زیر پهنه مسکونی ملک مذکور، بنا شد با تغییر نوع استفاده، احداث مجموعه مسکونی در ۴ بلوک ۱۱ طبقه به‌شرط تخصیص حداقل ۱۰ درصد در هر طبقه به بالکن‌های سبز صورت پذیرد. همچنین رعایت دسترسی‌ها و اصلاحات هندسی مطابق نظر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شده و متوسط مساحت واحدهای مسکونی۲۰۰ مترمربع در نظر گرفته شود. 

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تأکید کرد: قرار شد در این پروژه تأمین خدمات هفت‌گانه (آموزشی، ورزشی، درمانی و…) نیز لحاظ گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز