خبرگزاری کار ایران

عسگری:

گزارش پایش امنیت سرمایه‌گذاری منتشره توسط مرکز پژوهش‌های مجلس غیرعلمی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۲۱۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با انتقاد از گزارش منتشر شده مرکز پژوهش های شورای اسلامی گفت: گزارش پایش امنیت سرمایه گذاری که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر شده غیرعلمی و غیر کارشناسی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت الله عسگری در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با انتقاد از گزارش منتشر شده مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گزارش پایش امنیت سرمایه گذاری که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شده است کاملا غیرتخصصی و غیرکارشناسی می باشد.

وی مهمترین دلیل آن را پایین بودن تعداد نمونه های مورد بررسی در این پژوهش دانست و افزود: در سطح کشور بیش از ۴ میلیون واحد تولیدی، توزیعی و صنفی وجود دارد و این در حالی است که نمونه های مورد بررسی در گزارش مذکور تنها ۶۸۰۰ مورد می باشد که اصلا  پذیرفتنی نیست و نتایج مبتنی بر این میزان نمونه توام با خطای غیر قابل پذیرش است و علاوه بر این شاخص‌های مورد استفاده در این بررسی غیراستاندارد و غیر قابل استناد می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با انتقاد از نتایج این بررسی که استان تهران را ناامن ترین استان کشور از حیث سرمایه گذاری معرفی کرده گفت: واقعیت امر این است که استان تهران تنها استانی است که به دلیل تقاضای وافر سرمایه گذاری زمین‌های داخل شهرک های صنعتی آن از طریق مزایده واگذار می شود و شهرک های تازه تاسیس آن در کمتر از یک ماه واگذار می شوند.

عسگری خاطرنشان کرد: در طول ۱۰ ماه گذشته باوجود شرایط تحریم و کرونا جواز ساخت فعالیت های سرمایه گذاری بخش صنعت بیش از ۱۰۰درصد رشد داشته است و در سایر بخش ها از جمله کشاورزی و گردشگری نیز رشد ۳۵درصدی داشته ایم؛ حال سوال مطرح شده آن است که مگر می شود در استانی که اینقدر ناامن جلوه داده شده سرمایه گذاران با اشتیاق ورود کنند پس فهم ومنطق سرمایه گذاران کجا می رود ؟یعنی سرمایه گذاران به این موضوع مهم کم توجه اند؟

وی عنوان کرد: نکته بسیار مهم این است که این گزارش کاملا تخصصی باید توسط دستگاه تخصصی یعنی وزارت اقتصاد یا اتاق بازرگانی کشور تنظیم و منتشر شود؛ انتظار می رود در تدوین گزارشات تخصصی آتی توسط مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی از جامعه علمی کشور و نهاد های تخصصی کمک گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز