خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

فعالیت کانون انقلاب به صورت هفتگی ادامه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۲۸۸

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی تربیتی از ادامه دار بودن برنامه‌های کانون انقلاب در آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی مهم‌ترین و راهبردی‌ترین مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی هستند که ظرفیت‌های ارزشمندی در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و شناخت خود دانش‌آموزان توسط خودشان دارد.

وی افزود: باید کانون‌ها مرکز ظهور و بروز تمام پدیده‌ها و رخدادهای فرهنگی هنری باشد یک کانون باید کار تمام مدارس را انجام دهد. در این راستا اتفاقات خوبی نیز در کانون‌ها رقم خورده و نشان دادیم کانون‌ها ظرفیت بالایی برای تدوین برنامه‌های ملی دارند.

کاظمی ادامه داد: کانون انقلاب امسال شکل گرفت و انشالله با مدیریت ادارهکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی این کار ادامه پیدا می‌کند چراکه می‌توان از ظرفیت این بخش برای ارائه کارها در سطح کشور استفاده کرد چون ظرفیت خوب تربیتی را به نظام تعلیم و تربیت اضافه می‌کند.

وی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت کانون‌ها آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهیم افزود: هرچه زمینه شکوفایی استعدادهای بچه‌ها را فراهم کنیم از بیکاری کم کرده‌ایم لذا یکی از سیاست‌ها و محوری‌ترین آنان فعال‌سازی کانون‌های تربیتی با مشارکت‌پذیری دانش‌آموزان و فرهنگیان است ما معلمان توانمند و هنرمند داریم که باید از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر فعال‌سازی کانون‌ها با سبدهای متنوعی از فعالیت‌ها؛ افزود: برای ایجاد زمینه حضور دانش‌آموزان با ذائقه‌های متفاوتی روبرو هستیم که باید برای هریک تدبیری شود و سبدهای متنوعی را از فعالیت‌ها متناسب با ذائقه‌های دانش‌آموزان در یک ویترین جذاب تعریف کنیم.

وی افزود: در کانون‌ها ۲۲ انجمن شکل گرفته است که هر یک دارای فعالیت و محتوای مشخص هستند وکانون انقلاب با ترکیبی از سیاست گذاری، برنامه ریزی، تولید و تدوین شد که باید با آسیب‌شناسی این فرایند را به صورت هفتگی ادامه دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز