خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

اتمام واکسیناسیون کادر درمان تا قبل از عید/ هشدار نسبت به افزایشِ بستری بیماران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۲۶۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مراجعه به بیمارستان و بستری شدن بیمار کرونایی دو شاخص است که هر دو در این روزها رو به افزایش است و اگر رعایت نشود، شرایط سخت‌تر خواهد شد.

«جلیل کوهپایه زاده» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه چه زمان تزریق واکسن کرونا به کادر درمان بخش کرونای بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه تمام می‌شود؟ بیان کرد: تزریق واکسن به چند عامل ارتباط دارد، اینکه تزریق‌ها از بخش‌های مرتبط با کرونا شروع شده، خود یک جمعیت زیادی در کشور را شامل می‌شود و بعد آن گروه، نوبت به بقیه کادر درمان می‌رسد که در بخش‌های غیرکرونایی فعال هستند و بعد هم بخش بهداشت که فقط بخش درمان چند هفته‌ طول خواهد کشید.

وی ادامه داد: چون واکسن دو دوزه است و ۲۱ روز بعد باید تزریق دوباره را انجام دهند، عملا بیش از یک ماه زمان خواهد برد.

کوهپایه‌زاده افزود: پس بنابراین اگر همزمان دوزهای بیشتری وارد کنند و با سرعت بیشتر کار تزریق‌‌ها انجام شود، فکر می‌کنم تا قبل از عید این گروه تمام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد وضعیت مراجعات بیمارستانی در چند روز اخیر، گفت: مراجعه به بیمارستان و بستری شدن بیمار کرونایی دو شاخص است که هر دو در این روزها رو به افزایش است، ولی امیدواریم شرایط از کنترل خارج نشود و مردم هم مراعات کنند.

وی ادامه داد: الان هم هوا مناسب مهمانی، دورهمی و مسافرت شده و مسوولیت مردم هم سنگین‌تر می‌شود.هموطنان تا حد امکان در مراکز خرید حضور پیدا نکنند و سعی کنند، بیشتر غیرحضوری خرید کنند تا چرخش ویروس در جامعه کم‌تر شود.

کوهپایه‌زاده گفت: باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم که همیشه آمار فوتی‌ها دیرتر بالا می‌رود و  اول تعداد مراجعات است که بالا می‌رود، ظرف یک الی دو هفته تعداد بستری و بعد از آن تعداد مرگ و میر و بیماران بخش آی‌سی‌یو بیشتر خواهد شد، پس مردم سعی کنند، این عید هم مراعات کنند چون اگر رعایت نشود، شرایطی سخت‌تر از قبل را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز