خبرگزاری کار ایران

در ادای نذر هشتم، اهداء یک خانه‌ به زندانی آزاد شده تهرانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۲۲۴

مدیر کل زندان‌های استان تهران اعلام کرد: در ادای نذر هشتم، یکی از نیکوکاران مرکز امور خدمات اجتماعی مراقبت بعد از خروج، منزلی برای زندانی نیازمند تازه آزاد شده، خریداری و به نام وی ثبت کرد.

به گزارش ایلنا، سیدحشمت اله حیات الغیب با اعلام این خبر گفت: در راستای پیروی از امر مقام معظم رهبری و اجرای برنامه های سازمانی در خصوص کمک مومنانه به نیازمندان و همچنین حمایت از زندانیانی که آزاد شده اند و مشکل معیشتی دارند، یکی از نیکوکاران همکار با مرکز امور خدمات اجتماعی مراقبت بعد از خروج استان تهران، منزلی برای زندانی نیازمندی خریداری نمود.

مدیر کل زندان های استان تهران افزود: مرکز امور خدمات اجتماعی مراقبت بعد از خروج موسسه ای حمایتی است که تحت نظر این اداره کل، با هدف بازتوانی اجتماعی، پیشگیری از وقوع مجدد جرایم و بازگشت سعاتمندانه مددجویان به زندگی سالم اجتماعی، نظارت بر عملکرد واحدهای مددکاری زندانها و انجمن های استان به عنوان پلی میان زندان و جامعه ایفای نقش می نماید.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از زندانیان آزاد شده ادامه داد: این مددجو، چهار فرزند خردسال و نوجوان داشت و با افتادن در دام اعتیاد، مرتکب نگهداری مواد مخدر زندانی و سرقت شده، خانواده وی با مشکلات معیشتی شدیدی درگیر بودند که تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان قرار گرفتند و مددکاران تلاش کردند تا با مساعدت دستگاه قضایی و جلب رضایت شاکی؛ این زندانی هر چه سریعتر آزاد و نزد خانواده اش بازگردد.

حیات الغیب تصریح نمود: در نهایت وی آزاد شد و با تشکیل پرونده در مرکز امور خدمات اجتماعی مراقبت بعد از خروج استان تهران، یکی از نیکوکاران همکار با این مرکز، هم برای مددجو و خانواده اش خانه ای خریده، هم برای او و همسرش زمینه اشتغال در شرکتی را فراهم نمود.

او همچنین گفت: در ادامه همین نذر هشتم، مددجو و خانواده اش با هزینه اداره کل زندان های استان تهران به سفر زیارتی مشهد مقدس و زیارت حرم رضوی و آن امام همام اعزام شدند که تأثیر خوبی در آغاز مجدد یک زندگی سالم خواهد داشت.

حیات الغیب همچنین تأکید کرد: بازسازی شخصیتی و اصلاح و تربیت زندانیان اولویت اصلی و مهمترین فعالیت این مرکز است که به عنوان مرکز حمایتی موجب عدم بازگشت مجدد مددجویان به زندان و کاهش جرم می‌شود.

شایان ذکر است: مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانیان استان تهران به نشانی انتهای بلوار آیت اله کاشانی- شهرزیبا- جنب کانون اصلاح و تربیت- مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان استان تهران و تلفن های ۴۴۳۳۰۰۰۶،  ۴۴۳۳۰۰۰۷ و ۴۴۳۱۲۱۳۲ الی ۳۶ آماده پاسخگویی به نیکوکاران و نیز مددجویان می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز