خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایلنا:

جریمه ۱۲۰ هزار تومانی تاخیر در ثبت‌نام کنکور، مصوبه هیات دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۱۳۶

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به جریمه ۱۲۰ هزار تومانی تاخیر در ثبت نام کنکور گفت: این جریمه مصوبه هیات وزیران است و در آبان سال ۹۹ به تصویب رسیده است.

«فاطمه زرین‌آمیزی» سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به جریمه تاخیر در ثبت‌نام آزمون‌های سراسری ۱۴۰۰ گفت: این اقدام مصوبه هیات وزیران است و به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ شد. به این منظور که برای داوطلبانی که در زمان‌های در نظر گرفته شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام نکردند و حال می‌خواهند در خارج از زمان مقرر ثبت نام کنند، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان علاوه بر هزینه ثبت نامی که در دفترچه درج شده، از آن‌ها دریافت شود.

وی ادامه داد: این اقدام در آبان سال ۹۹ به تصویب رسیده و اطلاعیه آن نیز امروز در سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

زرین‌آمیزی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت معیشت مردم این هزینه برای خانواده‌ها در کنار هزینه ثبت‌نام،‌ سنگین خواهد بود، آیا نمی‌توان راه دیگری برای تاکید ثبت نام در زمان مقرر در نظر گرفت؟ گفت: داوطلبان اگر می‌خواهند این هزینه را ندهند، باید در زمان مقرر ثبت نام کنند. ما چندین بار ثبت نام‌ها را تمدید می‌کنیم و این برای سازمان اجرایی هزینه دارد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: هر ثبت نام با تاخیر، حوزه‌های ثبت نامی را با مشکل مواجه می‌کند؛ به عنوان مثال برای هر تعداد داوطلبی که اضافه می‌شود باید سالن، مراقب، رییس سالن، نیروی حراست و… در نظر گرفته شود. وقتی عوامل اجرایی بالا می‌رود، هزینه هم افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این رویه هر سال ادامه خواهد داشت؟ گفت: این مبلغ از سال ۱۴۰۰ به بعد جزو هزینه خدماتی مصوب دولت است که اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز