خبرگزاری کار ایران

پیک چهارم کرونا در حال شکل‌گیری است/ رانندگان حوزه حمل و نقل از دو ماسک استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۵۰۲

رئیس کمیته سلامت محیط زیست شورای شهر تهران گفت: شواهد نشان می‌هد در یکی دو هفته اخیر کرونا مجددا و به سرعت در حال گسترش است و پیک چهارم که به گواه جامعه علمی کشور می‌تواند بسیار زیان‌بارتر و کشنده‌تر باشد در حال شکل‌گیری است و بیم آن می‌رود که جهش ایرانی ویروس را نیز شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید خداکرمی در جریان دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به یک‌ساله شدن ورود کرونا به کشور گفت: امروز متاسفانه یک سال از ورود کرونا به کشور و به شهر تهران می‌گذرد و شهروندان تهرانی داغدار مرگ ۲۴ هزار نفر بر اثر کرونا هستند. 

او ادمه داد: تبعات جانی و انسانی بسیار وخیمی در کشور وارد شده است. شواهد نشان می‌هد در یکی دو هفته اخیر کرونا مجددا و به سرعت در حال گسترش است و پیک چهارم که به گواه جامعه علمی کشور می‌تواند بسیار زیان‌بارتر و کشنده‌تر باشد در حال شکل‌گیری است و بیم آن می‌رود که جهش ایرانی ویروس را نیز شاهد باشیم. 

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: لذا ضروری است که شهرداری به فوریت بر اجرای کلیه پروتکل‌های پیشگیری و تشخیص زودرس اقدام کند و به همه کارکنان تاکید شود تا علاوه بر تداوم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی از خودرن و آشامیدن به ویژه در جلسات کاری خودداری شود و تا جای ممکن جلسات به صورت مجازی برگزار شود. 

خداکرمی افزود: کارکنان شهرداری و شهروندان تهرانی از شرکت در تجمعات، مهمانی‌های خانوادگی و شرکت در فضاهای بسته به مدت طولانی اجتناب کنند و ضروری است تا همچنان پروتکل‌های حمل و نقل رعایت و به رانندگان توصیه شود تا از دو ماسک استفاده کنند. 

او گفت: از شهروندان تهرانی که در مقایسه با شهروندان سایر پایتخت‌های جهان بسیار بافرهنگ عمل کردند به ویژه در اجرای پروتکل‌ها و به رغم ضرر و زیان‌های بسیاری که دیدند و استفاده از ماسک تقریبا در همه شهر اجرا می‌شود تشکر می‌کنم. 

او از مردم تقاضا کرد تا برای حفظ سلامت خود و خانواده و جامعه همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند و افزود: از ستاد ملی کرونا تقاضا دارم برای تدوین پروتکل‌ها ویژه اصناف از اتحادیه‌های صنفی کمک بگیرند تا بیش از این تبعات محدودیت‌ها به آن‌ها آسیب کمتری بزند و لازم است بخشی از بودجه کرونا در اختیار شهرداری و اتحادیه‌های صنفی قرار گیرد. 

خداکرمی گفت: لازم است وزارت بهداشت نسبت به ورود واکسن برای همه شهروندان اقدام عاجل به عمل آورد و بتوانیم از طریق کانال‌های مختلف واکسن مورد نیاز کشور وارد شود و بیش از این شاهد مرگ عزیزان خود نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز