خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت در قزوین:

تست اعضای خانواده بیمار متوفای آبیکی مثبت است/همه خانواده به کرونای جهش یافته مبتلا هستند/ از همه اهالی روستا تست گرفته می‌شود/ تشدید پروتکل‌های بهداشتی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۲۳۳

در پی فوت مرد ۴۸ ساله آبیکی به علت ابتلاء به کرونای انگلیسی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برای بررسی آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده وارد استان قزوین شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمدمهدی گویا پس از حضور در ستاد مقابله با  کرونای استان  در جمع خبرنگاران گفت: همه اقدامات لازم برای قرنطینه روستا و بررسی وضعیت سلامت افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بوده اند انجام شده است  و از فردا صبح از همه اهالی روستا نیز تست کرونا گرفته خواهد شد.

وی با تأیید خبر ابتلای اعضای خانواده این فرد به کرونای جهش یافته گفت: تست اعضای خانواده این فرد مثبت بوده اما بدون علائم هستند و در حال حاضر نیز در قرنطینه به سر می‌برند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه  امکان شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان وجود دارد و شدت این بیماری بالاست گفت: محدودیت هایی برای استان در نظر گرفته شده که به طور جد باید توسط ستاد کرونا و مسئولان درمانی استان پیگیری و اقدام شود ضمن این که پروتکل های بهداشتی باید به صورت جدی تر توسط مردم رعایت شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: صبح امروز دومین محموله واکسن به کشور وارد شده که پس از واکسیناسیون کادر درمانی icu که به صورت مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط هستند بقیه گروه های پر خطر و کادر درمانی در اولویت های بعدی قرار خواهند گرفت.

گویا با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه واکسن وجود ندارد گفت: سبد ایران جلوتر است چرا که ما خیلی زود در رابطه با این موضوع اقدام کردیم و از این نظر هیچ دغدغه ای نداریم و بیشتر اخباری که شما از واکسیناسیون در رسانه ها دنبال می کنید مربوط به کشورهایی است که خود تولید کننده واکسن هستند و ما نسبت به خیلی از کشورها از وضعیت بهتری برخورداریم.

این مقام مسئول همچنین درباره اثربخشی واکسن در مقابله با ویروس انگلیسی گفت: هیچ شواهدی دال بر عدم تاثیر واکسن های موجود تایید شده بر روی این نوع جهش یافته اثبات نشده است.

وی در خصوص مدت زمان واکسیناسیون در کشور خاطرنشان کرد:  هر تعداد وکسن در اختیار شبکه بهداشت و درمان کشور قرار بگیرد به سرعت کار واکسیناسیون  در سطح گسترده انجام خواهد شد چرا که  ما یک  شبکه بهداشتی گسترده در سراسر کشور داریم و برنامه واکسیناسیون یکی از برنامه های ما در این مجموعه هاست و هیچ کمبود  نیروی انسانی در صورت تامین واکسن نداریم.

وی اظهار امیدواری کرد: ظرف دو هفته دیگر چند محموله واکسن از نقاط مختلف به طور همزمان وارد کشور می شود.

گویا در پاسخ به سئوالی در خصوص برداشت  آمریکا  از سهم واکسن کواکس ایران گفت: هیچ کشوری نمی تواند  سهم کشور دیگری را استفاده کند چراکه این موضوع  زیر نظر سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز