خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

لزوم مدیریت سنجیده دوگانه‌ها و تلفیق هوشمندانه با سلامت در شرایط فعلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۰۱۳

حاجی میرزایی گفت: با بروز کرونا دوگانه‌های مختلفی بین سلامت با آموزش، اقتصاد و .‌.. در کشور شکل گرفت که مدیریت سنجیده این دوگانه‌ها و ایجاد یک تلفیق هوشمندانه بین آن‌ها با سلامت، اکنون یک مأموریت بسیار جدی در کشور است.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ششمین همایش بین‌المللی روان‌شناسی مدرسه که امروز (شنبه ۱۵ بهمن‌ماه) به میزبانی دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، گفت: اگر مدرسه را در کنار خانواده، اصلی‌ترین کانون تربیت کودکان بدانیم و تغییرات وسیع و عمیق را در مدرسه رقم بزنیم، برای تمامی حوزه‌ها و امور راهگشا خواهند بود. 

وی با بیان اینکه روانشناسی بخش تفیک ناپذیر تعلیم و تربیت است، افزود: همه آنچه در تعلیم و تربیت شکل میگیرد، نمی‌تواند جدا از روانشناسی شکل گیرد لذا ما از یک پیوند عمیق و اساسی بین اهداف تعلیم و تربیت با روانشناسی صحبت میکنیم. 

حاجی میرزایی با اشاره به پویایی فضای آموزشی و مخاطبان در مدارس ادامه داد: این نکته را نباید فراموش کنیم که ما هم در محیطی که کار میکنیم پویایی وجود دارد هم مخاطبین پویایی داریم. تحقق اهداف تعلیم و تربیت در یک محیط پویا ما را به سمت عمیق‌تر شدن در درک شرایط سوق می‌دهد؛ هرچه این درک عمیق‌تر و دقیق‌تر باشد، مسائل و معضلات در کشور به تبع آن کمتر و تحقق اهداف سریع‌تر خواهد بود. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه یک سیستم بهداشت روانی جامعه است و بیشترین اختلالات روانی در این سن رخ می‌دهد، اظهار داشت: امروزه در نهاد تعلیم تربیت، طرح‌های بسیاری برای صیانت از دانش آموزان ارائه می‌شود که طرح مراقبت از دانش آموزان یکی از آن‎‎‌ها است البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در مسیر تغییرات، تنها دانش آموز نیست که تغییر می‌کند بلکه روش‌ها، نوع ارتباط و معلمان نیز در این مسیر قرار دارند. 

حاجی میرزایی با اشاره به واجهه غیر منتظره جهان با کرونا گفت: این ویروس در جهان یک پدیده جهانی و غیرمنتظره بود که همه ابعاد زندگی و بطور خاص نظام آموشی را تحت تاثیر قرار داد. ما در مواجهه با پدیده کرونا یکسری اثرات آشکار داریم و یکسری تبعات خاموش و پنهان که نگرش به این پدیده نیز در دوسطح است. یک سطح سطحی است که این موضوع را امری گذرا می‌بیند که براساس آن باید منتظر باشیم تا کرونا تمام شود و شرایط به حالت عادی بازگردد. نگاه دوم این است که کرونا را یک فرصت ویژه برای افزایش تاب آوری و فرصت انتخاب، کسب تجربیات نو در نظر می‌گیرد اما باید توجه کنیم که این فرصت گذرا است اما در کنار همه مصائب شرایطی را ایجاد کرده که ما می‌توانیم ساختارهای سنتی را بشکنیم و به سمت نوآوری حرکت کنیم. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعادل جدیدی در حال شکل‌گیری است، مطرح کرد: با بروز کرونا دوگانه‌های مختلفی بین سلامت با آموزش، اقتصاد و. . . در کشور شکل گرفت که مدیریت سنجیده این دوگانه‌ها و ایجاد یک تلفیق هوشمندانه بین آن‌ها با سلامت، اکنون یک مأموریت بسیار جدی در کشور است. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی یکسال اخیر و پیدایش ویروس کرونا، نظام آموزشی ما یک تکان بسیار محکم خورده است. امروز ما آموزش در بحران را مدیریت می‌کنیم و در غیاب آموزش حضوری به آموزش مجازی روی آورده‌ایم اما هیچ چیز جایگزین آموزش حضوری نیست. ما امروز نیازمند دانش روانشناسی برای حل مسائل کنونی و مدیریت حدود ۱ میلیون معلم و بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز و شبکه گسترده آموزش و پرورش هستیم که تمیدواریم با یک نگاه علمی و بررسی دقیق، بتوان نواقص موجود را بر طرف کنیم و سبب بهبود مشکلات فعلی در این حوزه شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز