خبرگزاری کار ایران

جشنواره کارآفرینی مرکز تحقیقات برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۹۴۳

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از برگزاری جشنواره کارآفرینی با هدف شناسایی ایده های نوین و بومی سازی ایده ها در فرودین ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، غلامرضا حسن زاده با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه توانمندی های مختلفی در محققین و جوانان کشور در خصوص حل مسائل وجود دارد این جشنواره با هدف شناسایی ایده های نوین و بومی سازی ایده ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مخاطبین این جشنواره کلیه پژوهشگران، صاحبان ایده، دانشجویان، استادان دانشگاه ها و سازمان پزشکی قانونی هستند، تصریح کرد: شرکت کنندگان می توانند از طریق فرم موجود در سایت Legolomed.lmrc.ir طرح ها و ایده های خود را ثبت کنند.

حسن زاده در خصوص مهلت ارسال آثار و نحوه برگزاری جشنواره اظهار داشت: ارسال ایده های فردی یا گروهی تا ۲۷ اسفند ماه به طور رایگان در سایت Legolomed.lmrc.ir انجام و برگزاری کارگاه های آموزشی و منیتورینگ آنلاین نیز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ آغاز می شود.

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی ادامه داد: تیم ها از ۱۷ تا ۲۲ فروردین برای ارائه طرح به داورها حاضر می شوند و در نهایت در ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ارائه نهایی را به داورها انجام خواهند داد. در روز اختتامیه هم سه تیم منتخب برای حمایت مالی و تجاری سازی محصول اعلام می شوند.

به گفته حسن زاده سه ایده برتر که قابلیت تجاری سازی داشته باشند، توسط مرکز تخقیقات پزشکی قانونی حمایت خواهند شد تا به مرحله تجاری سازی برسند. در این جشنواره به ایده برتر که رتبه اول را کسب کند ۵ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه ۲۰۰ میلیون تومان حمایت مالی در راستای تولید و تجاری سازی تعلق خواهد گرفت.

همچنین ایده دوم ۳ میلیون تومان به همراه ۱۰۰ میلیون تومان حمایت مالی در راستای تولید و تجاری سازی و ایده سوم نیز از ۲ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه ۵۰ میلیون تومان حمایت مالی در راستای تولید و تجاری سازی بهره مند خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به محدودیت های ناشی از پاندمی کرونا، جشنواره به صورت مجازی و با استفاده از بسترهای موجود برگزار خواهد شد و تنها اختتامیه این جشنواره به صورت حضوری انجام می شود.

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در پایان با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از توان و دانش بومی، در حل مشکلات کشور و صرفه جویی ارزی نقش موثری خواهد داشت، گفت: مرکز تحقیقات پزشکی قانونی می تواند از یافته ها و ایده های نوین در زمینه بهینه سازی روش های آزمایشگاهی و استفاده بهینه از روش های تشخیصی قابل اعتماد و بهره گیری از روش های نوین آموزش در پزشکی قانونی و ورود به رهیافت همگرایی علوم و فناوری و کسب مرجعیت علمی در زمینه پزشکی قانونی استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز