خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

طرح انتقال آب آشامیدنی از سد ماملو به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۵۵۴

استاندار تهران گفت: انتقال آب از سد ماملو به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران به میزان۳۰ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد با بیان اینکه جمعیت قرچک بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۲۶۹ هزار نفر، پیشوا ۸۶ هزار نفر، پاکدشت ۳۵۰ هزار نفر و ورامین را ۲۸۳ هزار نفر می‌باشد اظهار داشت: از مجموع ۱۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان تهران ۴۴ درصد به میزان ۸۶ هزار هکتار در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه ساکنین روستایی استان تهران ۶ درصد و در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران ۲۴ درصد است ادامه داد: در حال حاضر ۵۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی ثبت شده در استان تهران سکونت دارند که پیش بینی می‌شود که کل این افراد، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر باشند. 

استاندار تهران سپس بیان کرد: احیای منابع آبی و انتقال آب از سد ماملو به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران به عنوان یکی از اقدامات مناسب در این حوزه می‌باشد که طرح انتقال ۳۰ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی از سد ماملو با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این حوزه در حال اجرا است. 

محسنی بندپی افزود: پروژه انتقال آب جنوب تهران به دشت ورامین یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان تهران است که با اجرای آن ۲۸۳ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به دشت ورامین منتقل می‌شود که از این میزان، ۳۰ میلیون مترمکعب برای ری و مابقی به چهارشهرستان جنوب‌شرق تهران اختصاص پیدا می‌کند. 

وی همچنین گفت: نیاز پیشوا به بیمارستان، تکمیل کمربندی پاکدشت و اجرای خط مترو به عنوان اولویت شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران می‌باشد که نیازمند پیگیری جدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز