خبرگزاری کار ایران

محسنی بندپی:

تاکید استاندار تهران بر پیگیری مشکلات شهرستان‌های جنوب و جنوب شرق استان/ زمینه برای رفع مشکلات استان تهران در بودجه ۱۴۰۰ فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۸۹۲

استاندار تهران با اشاره به مشکلات شهرستان‌های جنوب و جنوب شرق استان بر لزوم پیگیری مشکلات شهرستان‌های پاکدشت، پیشوا، ورامین و قرچک تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه بررسی مشکلات شهرستان‌های جنوب و جنوب شرق استان با محوریت پاکدشت، پیشوا، ورامین و قرچک اظهار داشت: تهران و شهرستان‌های استان تهران از ابعاد مختلف با کمبودهای زیادی درگیر هستند، در زمینه کمبود سرانه آموزش و پرورش بعد از البرز دومین استان هستیم و در زمینه کمبود آب نیز بعد از سیستان و بلوچستان در رده دوم قرار داریم. 

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت نیز کمبودهای استان مشهود است و به لحاظ تخت بیمارستانی سهم شهرستان‌های تهران ۶ دهم درصد به ازاری هر هزار نفر می‌باشد، از سوی دیگر وجود تعداد زیادی از اتباع در استان نیز مسائل خاص خود را به همراه دارد. 

استاندار تهران سپس با اشاره به اینکه ۴۴ درصد اراضی کشاورزی استان تهران در شهرستان‌های جنوب و جنوب شرق استان قرار دارد افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت شهرستان‌های پاکدشت، پیشوا، ورامین و قرچک یک و نیم میلیون نفر می‌باشد که نرخ رشدجمعیت نیز ۱.۲۴ درصد است، به علاوه ۲۴ درصد جمعیت روستایی استان در این چهار شهرستان قرار دارند که این مسائل نیازمند توجه جدی می‌باشد. 

محسنی بندپی سپس گفت: تعیین تکلیف سهمیه آب کشاورزی شهرستان‌ها از سد ماملو، موضوع کمربندی پاکدشت، تعیین تکلیف بیمارستان پیشوا، برق شهرک‌های صنعتی، توجه به موضوعات کشاورزی در این شهرستان ها، پایانه صادراتی در پاکدشت از جمله موضوعات مهمی است که نیاز به پیگیری دارد. 

وی خاطرنشان کرد: مسئولان استان پیگیر مشکلات شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف هستند، از سوی دیگر نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز باید این مطالبه‌گری را در مجلس داشته باشند تا در بودجه ۱۴۰۰ زمینه برای حل مشکلات استان تهران فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز